Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Moje maminka její 83 roků( trpící demencí )dne 23.3.2023 zakoupila u společnosti Telefony.cz nový mobilní telefon,jmenovaný telefon jsem 24.3.2023 vrátil a požadoval jsem vrácení částky 990 Kč.Pracovnice se mnou sepsala zakázkový list ***.Po týdnu mně ze společnosti Telefony.cz přišel zamítnutí vrácení peněz.
Můžete mně poradit jak mám postupovat.
Předem
děkuji
S pozdravem
ing.Jaroslav Kopecký
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Odstoupit od smlouvy tímto způsobem je tedy možné, pokud bylo zboží koupeno na dálku (např. přes internet, e-mail nebo telefon), případně také mimo obvyklé prostory k podnikání.
Pokud bylo zboží zakoupeno v kamenné prodejně, spotřebiteli ze zákona toto právo nenáleží.
Podnikatel ale může spotřebiteli umožnit i vrácení zboží, které zakoupil v kamenné prodejně. Jde ovšem o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si podnikatel může stanovit různé podmínky (např. vrácení peněz pouze ve formě poukázky na jiné zboží apod.).
V případě omezení ve svéprávnosti maminky spotřebitele, by bylo možné jednání následně zneplatnit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.