Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 15.03.2023 byly k reklamaci odeslány chytré hodinky Solmi D12 z důvodu nefunkční GPS.
Dne 29.03.2023 mi bylo mailem oznámeno, že chytré hodinky byly techniky podrobně prozkoumány a že mnou popsaná závada se neprojevila.
V rámci mailové korespondence mi bylo oznámeno, že hodinky vůbec GPS nemají, že mapování pomocí GPS je pomocí aplikace v mobilním telefonu, nikoliv v hodinkách.
Hodinky jsem kupovala kvůli GPS, která byla v popisu hodinek jako klíčová vlastnost.
Doslovně je v popisu napsáno Mapování pomocí GPS a dále v textu: Hodinky Solmi D12 disponují funkcí mapování trasy pomocí GPS. Nikde v popisu zboží není napsáno, že hodinky musí být v dosahu telefonu se staženou aplikací.
Celá trasa je mapována spuštěnou aplikací v mobilu. Tedy hodinky vůbec pro tuto službu nejsou potřeba.
Chytré hodinky Solmi D12 zakoupeny dne 11.11.2022 kvůli GPS v hodinkách.
Chytré hodinky Solmi D12
Oprava hodinek nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
V tomto případě by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy. Záleží však na formulaci konkrétní vlastnosti na stránkách e-shopu.
Zboží je vadné, pokud neodpovídá popisu. Jestliže tedy v popisu bylo, že hodinky disponují GPS, je absence GPS vadou.
Dále by se také mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku klamavého konání dle § 5 zákona o ochraně spotřebitele. Obchodní praktika se považuje za klamavou, pokud obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce, které může dát spotřebitel podnět (https://www.coi.cz/podatelna/).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.