Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje zkušenost s touto společností je opravdu velmi špatná!
Před půl rokem jsem koupil mobilní telefon. Nyní jsem ho donesl po čtvrté reklamaci a nejen, že vada opět zůstala, ale narazil jsem na nové.
Navíc při prvních dvou reklamacích jsem souhlasil s opravou. Reakce byla v obou případech stejná - vada se projevila a byla odstraněna výměnou vadného dílu. Protože vada setrvala i nadále rozhodl jsem se pro vrácení peněz. Od té chvíle se vada údajně neprojevuje a přesto kdykoliv přístroj přinesu domů vada stále trvá a po poslední reklamaci přibyla další.
Navíc velmi špatná komunikace. Telefon reklamací bez šance se dovolat.
Nejen, že jsem díky této neférové společnosti ztratil už spoustu času, ale také opakováné reklamace stojí peníze za náklady dopravy.
Nokia G50
Odstoupení od kupní smlouvy / Vrácení peněz
|
Tweet |
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
Pokud prodávající reklamaci zamítl s tím, že se vada neprojevila a písemně odůvodnil, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
Vaši stížnost jsem prověřili. Zařízení bylo při každé z reklamací zasíláno do servisního střediska Britex, které je jediným autorizovaným servisním střediskem pro telefony značky Nokia.
Zařízení bylo opětovně zasláno do servisního střediska k diagnostice.
Závada byla skutečně na zařízení odhalena a reklamace byla vyřízena nárokem na odstoupení od kupní smlouvy.
Děkujeme,
S pozdravem.
Kouba Přemysl
Dobrý den,
skutečně jsem včera obdržel email s dobrozdáním o vrácení částky za vadný výrobek. V pondělí mne telefonicky kontaktoval zaměstnanec Smarty.cz a oznámil, že servis sice opět trvá na svém a vady se neprojevili, nicméně Smarty.cz provedlo vlastní test a zjistilo, že přístroj je skutečně vadný.
Velmi oceňuji přístup Smarty.cz a je vidět, že chyba je tedy na straně autorizovaného servisu.
Děkuji .
S pozdravem
Šimon Pečenka
Děkujeme stranám za součinnost.
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Servis opět vyhodnotil, že se vada telefonu neprojevila a telefon vrátili. Zaměstnanci na rámec svých povinností otestovali telefon přímo u nich a zjistili, že vada existuje a skutečně se projevuje. Obratem mne kontaktovali, omluvili se a potvrzují oprávněnost reklamace. Tedy dle svých obchodních podmínek zašlou do 14 dnů částku zpět.
Reklamace je tedy vyřešena a ukončena.
Děkuji i vám.
S pozdravem
Šimon Pečenka"
Na základě výše uvedeného vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme s dosažením dohody.