Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 17 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, od společnosti VEMZU jsem si dne 26.1.2023 objednal Matraci, matrace přišla 20.2.2023. Po rozbalení jsem zjistil, že nevyhovuje mým požadavkům, tak jsem volal na zákaznickou linku společnosti VEMZU, jak mám postupovat při vrácení zboží v zákonné lhůtě 14 dní. S informací, že mně příjde faktura za svoz vratky nadměrného zboží a po zaplacení, mně bude jejich externí dopravce informovat, kdy zboží vyzvedne. Týden se nic nedělo a po týdnu se mně ozval jejich dopravce, že v pondělí 6.3. bude zasilku vráceného zboží vyzvedávat, aniž by přišla faktura za svoz. Zboží jejich dopravce vyzvedl, zboží jsem opatřil formulářem na vráceni zboží dle instrukcí společnosti a opět se týden nic nedělo. Tak opět volám na zákaznickou linku VEMZU, jak to vypadá s vratkou zboží. Na zakznické lince netušili, že zboží již bylo odvezeno, s informací, že to u nich vždycky trvá, než zboží převezou na jejich sklad. Také jsem upozornil, že faktura za svoz před odvozem zboží, jak avizovali nepřišla. Na čež mně 13.3.2023 najednou přišla faktura za svoz bez jakékoliv informace. Fakturu jsem obratem zaplatil, v domění, že celý proces urychlím. Ještě jsem raději VEMZU informoval o zaplacení a dotazem, kdy mohu očekávat vracení peněz. Přišla mně informace, že zboží je pravděpodobně stále u dopravce a zárověň, že vyžadají kontrolu a nasledně vrácené zboží proplatí. Opět se týden nic nedělo, znovu jsem volal do VEMZU, jak to vypadá s vracením peněz za zboží, opět jsem zjistil, netuší, že zboží už dopravce odvezl, a že je pravděpodobně stále u dopravce. 23.3.2023 jsem psal e-mail do VEMZU, že už to řeším čtvrtý týden a stále se nic neděje, a že bych prosil konečně nějakou konkrétní informaci. 24.3.2023 mně přišel e-mail z VEMZU s informací, že zboží musí být zkontrolováno, aby mohlo být proplaceno, a že má být konečně během dne převezeno od dopravce. Včetně informace, že zboží bude začátkem týdne proplaceno , zároveň budu infomován i dopropisem. Samozřejmě na začátku ani v průběhu týdne nic. 30.3.2023 tedy opět volám do VEMZU, bylo mně řečeno, že zboží už bylo konečně zkontrolováno a je v pořádku tedy k proplacení na finančním oddělení, ale bohužel s tím nemohou nic dělat, že to je na nich, kdy peníze pošlou, leda bych si objednal něco jiného, že by to pak najednou šlo rychleji.
Tedy 5 týdnů to řeším, kdybych to neřešil, tak zboží bude ležet neznámo kde, natož, aby došlo k proplacení.
Předem Vám moc děkuji za pomoc!
vrácení zboží: Futon matrace Basic 160 – Black
Vrácení peněz za zboží
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti VEMZU Czech Republic, s.r.o., Na poříčí 1757/41, 110 00 Praha.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den, vaše situace nás mrzí, ale dovolte nám ale prosím pár věcí dovysvětlit. U nadrozměrného zboží bohužel nějaký čas trvá, než se k vám dopravce dostane. Po převzetí pak zboží nejdříve veze k sobě na sklad a pak zhruba jednou za týden zboží převáží k nám. Matrace se k nám proto skutečně dostala až po delší době, a to 24. 3. Prosím, pochopte, že nejdřív si chceme zboží zkontrolovat, než vám vyplatíme zpátky celou částku. Matrace nám mohla přijít poškozená (pravděpodobně ne vaší vinou, ale i to by se mohlo stát) a chtěli bychom se třeba dohodnout na drobné kompenzaci za poškození. Proto jsme vám peníze zatím nevyplatili, ale určitě vám je vrátíme. Samozřejmě nepřipadá v úvahu, abychom to neudělali. Dejte nám však prosím ještě chvilku. Od chvíle, kdy jsme matraci zkontrolovali, neuběhlo zatím ani 14 dní. Doufám ve vzájemné pochopení. Hezký den, Petr - VEMZU gang.
Dobrý den, naprosto chápu, že zboží, které se vrací, si musíte zkontrolovat, jestli je v pořádku. Matraci jste ale jž zkontrolovali, že je v pořádku, tak to není potřeba zmiňovat. Rozhodně to ale nevysvětluje, že zboží, které odvezl Váš dopravce 6.3., se k Vám dostalo až 24.3. To není jednou týdně, jak píšete. Zaroveň zboží bylo převezeno po 18ti dnech až potom, co jsem to několirát urgoval. Dále to nevysvětluje sliby, které jsem dostal, ať už po e-mailu nebo po telefonu, jako příklady přidávám výňatky z komunikace: e-mail z 14.3. Kontaktujeme dopravce a zjišťujeme stav. Objednávka je zřejmě u dopravce. Vyžádáme kontrolu a následně proplatíme., e-mail z 24.3. Tedy, začátkem příštího týdne by mělo dojít k proplacení. Až bude platba odeslána, jako potvrzení Vám přijde do emailu dobropis. S pozdravem O. Malý
Dobrý den, za vzniklou situaci se velice omlouváme, bohužel došlo ke zpoždění převozu od dopravce k nám. S dopravcem toto řešíme, aby toto už nenastávalo, nám samotným to působí obtíže. Za zmatečné informace ohledně termínu platby se rovněž omlouváme, nicméně nyní by už mělo být všechno vyřešeno k vaší spokojenosti, peníze už nyní máte (popřípadě bude mít v nejbližších dnech) na účtu. Zdvořile vás prosím, abyste potvrdil, že vám platba přišla. Doufám, že vás prodlení s převzetím vašeho zboží neodradilo, a že nám ještě dáte šanci. Hezký den, Petr - VEMZU gang.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji dTestu za pomoc! Peníze již jsou na účtě. S pozdravem Malý