Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den, dne 25.10.2014 jsem u společnosti Vodafone zakoupila mobilní telefon Sony Xperia Z2 za 13 977 Kč. V telefonu jsem již po zapnutí nalezla sms, tuhle skutečnost jsem nijak neřešila, protože jsem očekávala naprostou funkčnost mobilního telefonu (MT). Mobilní telefon však již od druhého dne začal vykazovat závadu. Psal si sám písmena, mazal celé zprávy, spouštěl sám aplikace, prostě reagoval sám, přecitlivěle a neadekvátně. V lednu jsem jej tedy odnesla na první reklamaci. Ze servisu Arvato (jediný autorizovaný servis v ČR pro telefony Sony) mi přišla odpověď, že telefon je bez závady a plně funkční. Závada se samozřejmě objevovala dále a problémy se stupňovaly. Natočila jsem tedy videa, na kterých byla jasně viditelná závada a telefon znovu odnesla na reklamaci do společnosti Vodafone, kteří jej zasílají do servisu Arvato. I podruhé se mi telefon vrátil neopravený s poznámkou, že se závada neprojevila a telefon je bez závady. Své rozhořčení jsem tedy směřovala na facebookové stránky Vodafone, kde jsem docílila pouze toho, že jsem jim telefon zaslala do Tábora. Odtud jej zase poslali do servisu Arvato a telefon se mi opět vrátil neopravený. Arogance a způsob jednání se zákazníkem ze strany Vodafone i servisu Arvato bylo opravdu neuvěřitelné. Rozhodla jsem se tedy pro razantnější krok. Kontaktovala jsem soudního znalce, který se zabývá MT a požádala ho o vypracování znaleckého posudku. Soudní znalec nalezl závadu téměř okamžitě a vystavil mi znalecký posudek. S tímto posudkem jsem šla znovu do společnosti Vodafone, kde jsem žádala odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nedodržení reklamačních podmínek, z důvodu neopravení telefonu v zákonem stanovené lhůtě 30ti dní (protože závadu nenašli) a také z důvodu stále stejné závady, která nebyla opravena ve 30ti dnech. Dále jsem žádala proplacení všech výdajů spojených se znaleckým posudkem, včetně poštovného. Ve Vodafone jsme sepsali žádost, kterou jsme zaslali do servisu. Žádost jasně stanovila, že žádáme pouze posouzení servisem a také odstoupení od kupní smlouvy, nikoli opravu MT. Vše dopadlo tak, že mi telefon opravili, aniž by o tom Arvato informovalo mě, jako kupujícího nebo Vodafone. Problém je v tom, že nyní jsem již o opravu nežádala. Nikde nebyla jediná zmínka o opravě telefonu. Takže se ptám, aby zákazník dosáhl oprávněné reklamace, tak si musí nechat vyhotovit znalecký posudek? Půl roku jsem doma měla MT, který byl pro denní používání nepoužitelný. Měsíce byl na reklamacích, které neuznaly. Takže mi jen tak zmizelo půl roku s dvouroční záruky, protože Arvato zřejmě nebylo ochotné na telefonu nějakou závadu hledat a rovnou vždy napsali, že závadu nemá. Půl roku záruky pryč a nikdo mi ji neprodlouží, protože předchozí reklamace neuznaly. Až se znaleckým posudkem MT opravili. Opravdu zajímavé, že najednou závadu našli! Podotýkám, že mi ani znalecký posudek nebyl ze strany Vodafone proplacen! Neproplatili výdaje spojené s reklamacemi, ani znalecký posudek, na což mám ze zákona právo! Pouze opravili na základě znaleckého posudku telefon, i když jsme jasně žádali o něco jiného a nikoli o opravu!!! Tímto bych ráda podala stížnost na
společnost Vodafone Czech Republic a. s.
náměstí Junkových 2
155 00
Praha 5
a na
arvato Logistics and After-Sales Centre
Osvobození 535
273 03
Stochov.
Arvato ani Vodafone nedodrželo podmínky reklamace. Absolutně arogantní, nevhodný a až vysmívající přístup k zákazníkovi! Prosím o radu a řešení. Všechny podklady mohu zaslat...
MT Sony Xperia Z2
Odstoupení od kupní smlouvy, proplacení všech výdajů spojených se znaleckým posudkem, včetně poštovného za neuznané reklamace a posudek
|
Tweet |
Povinností prodejce je reklamaci posoudit a rozhodnout o ní. Pokud spotřebitelka s vyřízením reklamace nesouhlasí a závěr prodejce rozporuje znaleckým posudkem, který vyšel v její prospěch, má právo na odstoupení od smlouvy z důvodu, že prodejce nevyřídil reklamaci včas a řádně, což prokazuje přiloženým posudkem.
Pokud spotřebitelka zvolí odstoupení od smlouvy z výše uvedeného důvodu, nemělo by dojít k odstranění závady. V tomto případě mělo být posouzeno, zda rozporovaná zamítnutá reklamace byla vyřízena řádně nebo ne. Nicméně z jednání servisu lze dovodit, že reklamaci by na základě znaleckého posudku uznal a v takovém případě by mělo být respektováno zvolené právo na odstoupení.
V případě, že znalecký posudek vyjde pro spotřebitele kladně, má spotřebitel právo na uhrazení znalečného, stejně jako na uhrazení všech účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací.
Hezký den, paní Plachá,
pošlete prosím tento text spolu s IMEI nebo číslem opravenky a také informací, co jste řešila v prodejně, přímo na naše Reklamační oddělení. Můžete online přes https://dotazy.vodafone.cz/app/complaint.
Kolegové si dohledají podrobnosti k podané reklamaci, prověří postup našich prodejců i servisu a budou vás informovat o výsledku.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
To je pořád dokola. Pošlete to tam, ozvěte se tam a sem, doneste telefon tam, na to nemáte nárok, to nás nezajímá, s tím nic neuděláme apod. Už toho mám plné zuby! 3x Vaše reklamační středisko Arvato nebylo schopné nalézt závadu a telefon opravit! Až si nechám vyhotovit znalecký posudek,tak najednou závadu uznání a telefon opraví! Podotýkám,aniz bych po 4 o reklamaci se znaleckym posudkem stala! Trvala jsem na odstoupení od kupní smlouvy a nikoli na opravě! Nehledě na to, že posudek jste povinni uhradit! K tomu jste se taky nedostavil! Moji stížnost má už i COI, neboť mi v prodejně tvrdili,že tohle je věc servisu a Vodafone s ní nemá nic společného, protože on je pouze prodávající a nikoli výrobce! Já mám však informace, že za zboží odpovídá zákazníkovi prodávající a nikoli výrobce! Nebo mi snad chcete říct,že když si koupím prošlé mléko,tak ho mám reklamovat u dojice krávy? Ne,logicky půjdu do obchodu, kde mi ho prodali! Takže už Vás žádám, postavte se k problému konečně tak,jak máte a jak uvádíte ve svých reklamách apod. S pozdravem, Tereza Plachá
Společnost již neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.