Počet nahlášených stížností: | 21 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, Ryanair neumožňuje on line check in ani předchozí den ráno před odletem, tedy jsem check in celé rodiny nechal až na večer před odletem ráno 2.3. 2023. Ačkoli jsem provedl 1.3. ve 22:03 check in celé rodiny, téměř před koncem a potvrzením stránky vypadly s hláškou o nedostupnosti systému od 22:00h do 02.00h s tím, že je nutné provést check in až na letišti. Když jsem přišel na přepážku a o tomto informoval, byl jsem požádán o doklad, že stránky Ryanair nefungovaly (foto obrazovky), ten jsem neměl a byl jsem tedy donucen zaplatit poplatek za check-in na letišti 4x1650= 6600 Kč. Zákaznický servis odmítl částku vrátit, dokonce se ani nevyjádřili k výpadku systému, i když jsem se ptal třikrát.
let FR6912 Praha Manchester 2.3.2023
Vrácení poplatku
|
Tweet |
Online check-in je k dispozici 24 až 2 hodiny před plánovaným časem odletu (60 dní předem jen při zakoupení sedadla). Jestliže došlo k odbavení cestujících až na letišti z důvodu na straně společnosti (nedostupnost systému), neměla by si společnost za odbavení nic účtovat. Nefunkčnost online systému pro odbavení je však potřeba prokázat. Jestliže by se jednalo o celkový výpadek systému, nebylo by dle nás nutné toto prokázání po cestujících požadovat, jelikož by o takovém výpadku měla společnost vědět.
Více informací k problémům s odbavením online nalezne cestující zde: https://help.ryanair.com/hc/cs/articles/360017683437-Probl%C3%A9my-s-odbaven%C3%ADm.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti RYANAIR DAC prostřednictvím kontaktního formuláře (zde: https://help.ryanair.com/hc/cs/requests/new).
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.