Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, v prosinci jsem zakoupila jízdenku do Berlína, kde jsem měla s několikahodinovou rezervou nastoupit na lezinárodní let. Flixbus na svých jízdenkách uvádí vždy detaily nástupiště - na mé jízdence detail nástupiště chyběl (mám printscreeny) a jedině podle GPS jsem dovodila, že zastávka je naproti Hlavnímu nádraží v Praze (i zde mám printscreeny, co GPS ukazovala), nikoliv na straně nádraží. Což se ukázalo jako chybné, autobus mi ujel a následně mi i uletělo letadlo. Pokusila jsem se ještě zakoupit jízdenku pozdější, tento spoj však kvůli sněhové kalamitě nabral už v Drážďanech takové zpoždění, že jsem z něj vystoupila a zakoupila si DALŠÍ jízdenku, která mě odvezla zpět do ČR. Nová letenka o 2 dny později a všechny náklady s tímto spojené mě vyšly na zhruba 8k Kč. Co vše mám nárok od Flixbusu požadovat? Děkuji
Odpovědnost za chybějící údaje potřebné k nástupu
Za adekvátní považuji jednak refundaci jízdenky Praha-Berlin, tak i letenky, kterou jsem kvůli chybě Flixbusu nevyužila. Ke zvážení je refundace náhradní jízdenky Praha-Drážďany.
|
Tweet |
Podle Nařízení (EU) č. 181/2011 mají všichni cestující využívající autobusovou linkovou dopravu právo být během celé cesty přiměřeně informováni. Toto právo na informaci mají spotřebitelé i před konáním cesty. Spotřebitel by tedy měl být řádně a včas informován o podrobnostech týkajících se odjezdu autobusu.
V tomto případě se domníváme, že spotřebitelka by měla mít právo na náhradu ceny jízdenky z Prahy do Berlína, kterou nevyužila kvůli chybě na straně prodávajícího. Na náhradu zbylých jízdenek/letenek však spotřebitelka podle našeho názoru právo nemá.
Jestliže se však spotřebitelka pojistila, mohla by mít právo na vyplacení pojistného plnění v případě, že nastala pojistná událost před začátkem dovolené (např. vážné onemocnění, úraz, závažná událost atd.). K vyplacení plnění je však potřeba doložit společnosti, u které se spotřebitelka pojistila, doklady prokazující vznik škodné události (např. doklad prokazující zpoždění vlaku).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.