Společnost


CSR & Protikorupcnilinka.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65965Registrace=povinnost platby?

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.04.2023, před rokem

Tomáš Kupka

Znění stížnosti

Dobrý den.

Bohužel i já jsem se registroval u této společnosti a zajímalo by mě jak je to v roce 2023? Jejich https://www.centralniregistrdluzniku.cz/doc/vseobecne-podminky.htm už neexistují. Jen bych potřeboval prosím poradit zda je u nich nějak závazná nějaká platba? Ted tam mají něco ve stylu Po uhrazení jednorázového poplatku začne proces ověření účtu. Po ověření účtu ZÍSKÁTE NEOMEZENÝ PŘÍSTUP DO REGISTRU. Já jsem jim žádné peníze neposlal. Spíš bych chtěl u nich svoji registraci zrušit a bohužel k tomu nemají žádné nástroje které to umožnuji.

Děkuji za pomoc


Požadované řešení

Zrušení registrace u této společnosti, doložením potvrzení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2023 12:24, před rokem

Pokud nebylo ze strany společnosti nic plněno, nemá ani spotřebitel povinnost poskytovat společnosti protiplnění. Na druhé straně, byl-li závazek uzavřen, nelze bez dalšího tvrdit, že zanikne tím, že spotřebitel nesplní svou povinnost zaplatit kupní cenu. Doporučujeme závazek ukončit výpovědí, odstoupením, nebo dohodou a to nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou na adresu sídla společnosti.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Spotřebitel může smlouvu ukončit také dle bodu 6.3 Všeobecných podmínek
(https://registerofdebtors.com/cz/legal/terms-and-conditions), který říká: "Zákazník je oprávněn ukončit smlouvu na kteroukoli službu užívanou zákazníkem prostřednictvím své administrace. Registr dlužníků za uzavření účtu (smlouvy) náleží úhrada spojená s administrativním nákladem, pokud je specifikována v ceníku registru."

Poplatek za předčasné ukončení smlouvy má charakter smluvní pokuty. Ta musí být sjednána přímo ve smlouvě uzavřené se společností. Pokud by nebyla sjednána přímo ve smlouvě, ale např. v obchodních podmínkách nebo samostatném ceníku, nelze ji považovat za platně sjednanou a společnost na ni nemá nárok.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2023 15:52, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.