Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 14. 12. 2022 mi byl na mé jméno a adresu prostřednictvím České pošty doručen jako obyčejný balík do ruky bez dobírky. Balík jsem otevřela a uvnitř nalezla různé doplňky stravy (vitamín D a omegaMarine), dále pak kávova, fakturu na celkovou cenu zboží 2 388 Kč, přiloženou složenku na 199 Kč a kalendář dvanácti měsíčních plateb ve výši 199 Kč s poslední splatností dne 29. 11. 2023 s tím, že mi budou doručeny ke každé platbě složenky vždy 14 dní před příslušným dnem platnosti.
Toto zboží jsem si ovšem neobjednala, NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o
jakožto společnost ani její zboží neznám. Po otevření balíku jsem volala na jejich infolinku, kde mi jejich operátorkou bylo řečeno, že mají zaregistrovanou objednávku na mé jméno a adresu, ovšem s e-mailem, který není můj, ani jej neznám. V objednávce taktéž chybí telefonní kontakt na objednavatele. Operátorkou mi bylo „doporučeno“, abych doručený balík se zbožím odnesla na Českou poštu s tím, že jsem nepodepsala jeho převzetí a Česká pošta by tak balík měla vrátit odesílateli. S tímto ovšem nesouhlasím, jelikož jsem si zaslané zboží prokazatelně neobjednala, tudíž ve smyslu § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o
není oprávněna po mně požadovat jeho vrácení ani zaplacení mnou neobjednaných produktů – viz Příloha č. 2 písm. f), § 24 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb.
Odmítám tedy vyvíjet jakoukoliv iniciativu a na své náklady, jak finanční tak časové, vrátit doručené mnou neobjednané zboží prostřednictvím České pošty, nebráním se ovšem předání doručeného zboží přepravní společností, která by si balík převzala v místě mého bydliště a byla zajištěna a zaplacena NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o
.
Jednání NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o považuji za nekalou obchodní praktiku a v této souvislosti jsem taktéž postupovala a podala podnět na příslušný dozorující orgán.
Od společnosti mně neustále chodí upomínku na platbu produktu, který jsem si prokazatelně neobjednala, i přesto, že jsem se již v prosinci 2022 na společnost se stížností obrátila. Jednání NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o považuji též za neoprávněné zpracování mých osobních údajů, jelikož jsem žádala jejich výmaz, ale nadále mi jsou doručovány složenky s platbou, i přesto, že mezi mnou a NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o žádný obchodní vztah, na základě kterého by mé osobní údaje mohli zpracovávat není, jelikož se v případě doručeného balíku jedná o neobjednané plnění.
S pozdravem
Petra Látalová
vitamín D a omegaMarine
Výmaz mých osobních údajů, stornování objednávky na mé jméno, kterou jsem prokazatelně neučinila já a vyzvednutí si doručeného balíku s neobjednanými produkty.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena.
Pokud by však spotřebitel smlouvu o pravidelném zasílání zboží uzavřel, je třeba pro její zrušení odstoupit od smlouvy, popřípadě smlouvu vypovědět.
Od kupní smlouvy uzavřené na dálku (po telefonu, internetu) je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi. Jinými slovy, spotřebitel zboží odebrané před výpovědí smlouvy zaplatí a ponechá si jej. Po výpovědi smlouvy již není povinen jakékoliv zboží odebrat a platit.
Korespondenční adresa uvedená na webových stránkách společnosti: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, e-mail info@naturamed.cz.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Látalová,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás informovali, že naše společnost obdržela dne 11.12.2022 objednávku ročního balení produktu OmegaMarine PREMIUM, spolu s dárkem ve formě kávovaru a také dárkem ve formě ročního balení produktu Vitamín D3 VitaSolaris zdarma. Tato objednávka byla vyplněna s Vašimi kontaktními údaji a zaslána nám prostřednictvím vyplněného objednávkového formuláře na našich webových stránkách. Na základě této objednávky byl produkt vyexpedován na Vaši adresu. Naturamed Pharmaceuticals s.r.o. žádné zboží nikomu bez řádné objednávky neodesílá. Aby mohla být objednávka realizována, museli být odsouhlaseny obchodní podmínky, ve kterých je jasně uvedeno, že objednávku může učinit pouze osoba straší 18 let a to vlastním jménem, tj. sama za sebe. Pakliže jste zboží neobjednala, učinila za Vás tak 3. osoba a tím byly obchodní podmínky hrubě porušeny. Objednávku včetně IP adresy, ze které byla odeslána máme samozřejmě k dispozici jak pro Vás. Dovolte mi Vás informovat, že na základě Vašeho prohlášení, že jste produkt neobjednala byla související pohledávka kompletně vystornována. Vaše osobní údaje byly předány k výmazu dne 27.1.2023. Potvrzení výmazu osobních údajů bylo odesláno poštou na Vaši adresu dne 3.2.2023. Na závěr mi dovolte Vás informovat, že z naší strany se jedná o poslední kontakt.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, vzhledem k vyjádření společnosti ohledně kompletního stornování pohledávky a výmazu osobních údajů o spotřebiteli stížnost uzavíráme s dosažením dohody.