Společnost


PrePay s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#65996Ukončení předplatného a nevyrovnání se

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 28 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2023, před rokem

Jaromír Vaňhara

Znění stížnosti

Společnost je v insolvenci a nejsou mě schopni vrátit zpět peníze za předplatné časopisů


Produkt

Předplatné časopisů- zahrádkář, vinař- sadař, na cestu, turista


Požadované řešení

Vrácení předplatného


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2023 14:48, před rokem

V současné době nemáme informaci, že by společnost PrePay s.r.o. byla v insolvenci. Z veřejně dostupných zdrojů (zde: https://isir.justice.cz/isir/common/index.do) totiž tato skutečnost nevyplývá.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 2 písm c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Podle § 1837 však platí, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání.

Pokud byla uzavřena smlouva o předplatném, a lhůta pro odstoupení od smlouvy již uplynula, mělo by být možné smlouvu vypovědět. V případě, že došlo k vypovězení smlouvy, závazek by zanikl uplynutím výpovědní doby (pokud nějaká byla sjednána).

Odstoupení od smlouvy/výpověď je možné zaslat doporučeným dopisem s dodejkou na adresu sídla společnosti: PrePay s.r.o., Dělnická 213/12, 17000 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2023 10:38, před rokem

Upozorňujeme spotřebitele, že se společnost nyní dle insolvenčního rejstříku nachází v insolvenčním řízení (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=F712D9462BA4B7D6E05333F21FACCFB2).

Dne 2. 5. 2023 došlo ke zveřejnění rozhodnutí o úpadku, ve kterém soud věřitele vyzývá k přihlášení svých pohledávek, jestliže tak ještě neučinili. Spotřebitelům tedy doporučujeme, aby uplatnili své pohledávky v insolvenčním řízení, a to ve lhůtě dvou měsíců ode dne rozhodnutí o úpadku, tedy do 3. 7. 2023. K pozdnímu podání se nepřihlíží.

Přihlášku pohledávky lze podat pouze na formuláři, který je zveřejněn na adrese isir.justice.cz a na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti včetně pokynů pro jejich vyplnění spolu se vzorově vyplněným formulářem.

Rozhodnutí o úpadku společnosti je dostupné zde: https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?id=54402398.

Formulář přihlášky pohledávky i se vzorem a pokyny nalezne spotřebitel zde: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2023 17:29, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.8.2023 06:14, před rokem


Jaromír Vaňhara

Společnost se mnou nekomunikuje, nic mě vráceno nebylo

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2023 17:29, před rokem

Spotřebitele jsme upozorňovali, že došlo k zahájení insolvenčního řízení vůči společnosti PrePay s.r.o. a že je tedy nutné uplatnit své pohledávky v insolvenčním řízení, a to do 3. 7. 2023, přičemž k pozdnímu podání se nepřihlíží.

Pokud spotřebitele neuplatnili své pohledávky včas, možnost získání peněz zpět je minimální.

Stížnost tímto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.