Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den posílám mailovou komunikaci a následné zamítnutí:
Dobrý den, žádám o výměnu zboží. Objednána pohovka 002469013040, dle fotografií s rozkládacím kovovým mechanizmem, který umožňuje snadné rozkládání - viz. fotografie 1 a 2 Na základě těchto fotografií jsem zboží objednal. Dodána byla pohovka, kde tento mechanizmus rozkládání zcela chybí a nelze ho domontovat. viz. foto 3 Dodaná pohovka byla nejen jiná, než jsem objednal, ale na mnoha místech silně zašpiněná. viz. foto 4 a 5 Žádám o bezplatnou výměnu pohovky, za takovou pohovku, která byla uvedena na eshopu xxxlutz a kterou jsem zaplatil.
V.Kazík
=========
Dobrý den, pane Kazíku,
dovolujeme si Vás informovat v rámci reklamace objednávky **,.
Objednaná rozkládací pohovka, artiklové číslo 2469013040 je dodávána bez zdvihacího mechanismu ( jedná se o mechanismus HUBMATIC, který je možné při objednávce na kamenné pobočce za příplatek doobjednat, eshop tuto možnost na webových stránkách nenabízí).
Reklamace je títmo zamítnuta, dodáno bylo zboží dle objednávky.
V rámci dodání pohovky s ušpiněním a prozákaznické péče nabízíme slevu ve výši 1000,- Kč, kterou bychom nechali do 14 dnů zaslat na bankovní účet. V případě Vašeho souhlasu, prosím o zaslání platného znění bankovního spojení.
Děkujeme
S pozdravem P
=======
Místo nákupu: eshop xxxlutz.cz
Momentálně se inzeruje tato sedačka na tomto odkaze, a to i s klamavými fotkami.
https://www.xxxlutz.cz/p/novel-rozkladaci-pohovka-textil-svetle-sed-002469013001
Pohovka v té době 2469013040, dnes se prodává pod číslem 002469013001
Na fotkách i videu na https://www.xxxlutz.cz/p/novel-rozkladaci-pohovka-textil-svetle-sed-002469013001
je zobrazeno zdvihací kování, ve skutečnosti dodají pohovku s ručním rozkladem.
Přiložil bych fotky, dodaného zboží, ale není tady možnost přiložit přílohu.
Žádám o výměnu za zboží, které jsem objednal a na fotografiích prohlédl.
|
Tweet |
Pokud zboží neodpovídá objednávce, může spotřebitel uplatnit reklamaci.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podle § 2169 oz platí, že kupující může požadovat odstranění vady, přičemž podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. Dále podle § 2171 oz platí, že pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s výše uvedeným, může kupující požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná. Má se za to, že vada není nevýznamná.
Slevu za zašpinění může společnost nabídnout, ale spotřebitel nemá povinnost ji přijmout.
V tomto případě by se také mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 584 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o vedlejší skutečnosti je právní jednání platné, ale osoba uvedená v omyl má vůči původci omylu právo na přiměřenou náhradu. Bylo-li právně jednáno v omylu vyvolaném lstí, je právní jednání neplatné, třebaže se omyl týká jen vedlejší okolnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.