Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#66018GPS Lokátor a pojištění

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2023, před rokem

Martin Drlík

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 26.3. jsme u AAA Auto zakoupili nový vůz na úvěr. Během vyřizování financování nám paní tvrdila, že pokud si do auta necháme namontovat lokátor, dostaneme díky tomu levnější pojištění a že nám vyjednají i lepší úroky úvěru. Nakonec jsme souhlasili a v kupní smlouvě tudíž máme extra položku za 31 tisíc - Lokátor Exclusive 2.

Samozřejmě, rychle jsme zjistili, že co nám řekli nebyla pravda, žádná výhoda z lokátoru nevyplívá a je to vysoce předražená služba. Protože jsme byli uvedeni v omyl, sepsali jsme reklamaci s tím, že chceme zrušit montáž a peníze vrátit.

Bylo nám ale řečeno, že montáž je nutná, že se z ní nedá odstoupit? Že si to máme nechat namontovat a pak třeba nemít zaplé, což se nám zdá jako nesmysl. A že můžou zrušit jen pojištění. Ani jsme nevěděli, že s lokátorem bylo nějaké pojištění, protože v kupní smlouvě o tom nic není. Zjistili jsme, že nějaké pojištění v hodnotě 16 tisíc tam je až dnes, když nám poslali konečně k tomu dokumenty (které předtím poslali prý na špatný email, i když ostatní emaily třeba ohledně havarijního pojištění nám dorazily). Jedná se o pojištění DEFEND Secure které taky nechceme.
Nevíme ani o tom, že jsme podepisovali závaznou objednávku na lokátor a podpis na tomto papíru nevypadá vůbec jako pravý.


Produkt

Hyundai Tuscon, DEFEND Secure pojištění, Lokátor Exclusive 2


Požadované řešení

Vrácení částky 31000 za nechtěné doplňkové služby


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2023 15:59, před rokem

Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.5.2023 22:04, před rokem

Vážený pane Drlíku,
Vaši záležitost jsem prověřovala s obchodním oddělením. Mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové na pobočce s Vámi vše vyřešili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
9.5.2023 15:23, před rokem


Martin Drlík

Hodnocení:

Komentář: Sice jsme se museli ozývat opakovaně, a vše nebylo úplně příjemné, ale nakonec to dopadlo k naší spokojenosti. Dostali jsme kompenzaci plus se zrušilo pojištění, tudíž částka byla vrácena. Děkujeme.