Společnost


viagogo

Počet nahlášených stížností:600
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#66021Předražené vstupenky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.04.2023, před rokem

Blanka Roušalová

Znění stížnosti

Zakoupila jsem, aniž bych si bohužel všimla, že přes tuto obchodní společnost, vstupenky do Národního divadla jako dárek pro kolegu. Cena tam byla v českých korunách přibližně 600 Kč. Platba však proběhla v Eurech, nicméně jsem to potvrdila. Celkem za dvě vstupenky 64 Euro. Po dvou týdnech mi byl zaslán email s pokynem ke stažení vstupenek a nastalo moje zděšení! Vstupenky zakoupeny přes ticketportal v ceně 190 Kč, to znamená na II. galerii. Ihned jsem se podívala a tentýž den byly takové vstupenky k dispozici, tudíž jsem je mohla sama. Mylně jsem vycházela z ceny nabízené Viagogo, tj. že nepůjde o takováto místa - jako dárek nevhodné. Sama jsem pak doufala, že mají nasmlouvané vstupenky, tedy budou k dispozici lukrativnější místa v hledišti, než jaká se aktuálně nacházela v nabídce divadla. Nepodařilo se mi s firmou spojit, nemám facebook, tak až nyní, opět bohužel pro mne, vidím, že jde o skutečně problematickou společnost a holt je to pro poučení. Nicméně si myslím, že jde o typ podvodného jednání s nehorázným ziskem!


Produkt

2 Kusy vstupenek do Národního divadla dne 7. 5. 2023 od 19.00 hodin, 2. galerie, řada 2, sedadla 21, 22, vstupenky č. ***


Požadované řešení

Vrátit vzájemně plnění, tj. já vstupenky, Viagogo peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2023 07:46, před rokem

Společnost dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít [dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku].

Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.

Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo však není absolutní.

Dle § 1837 odst. 1 písm. j) občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období.

Pokud při nákupu vstupenek nebylo uvedeno, do jaké části sálu jsou vstupenky kupovány a spotřebitel tak mohl vycházet z pouhé ceny vstupenek, mohlo by se jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.

Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2023 21:44, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.