Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, řemeslník Tomáš Korytar byl v srpnu 2022 naměřit namontování nerezového komínu, ihned požádal o 18tis. Kč, aby se mohl dát do finalizování zakázky. Poptávka byla podaná na Poptavej.cz, kde bylo výslovně určeno, že je realizace nutná pouze na léto/podzim 2022. To potvrdila i manažerka kvality portálu Poptavej.cz paní H.K. Na sms pan Korytar neodpověděl, termín realizace v plánovaný čas neučinil. Byl mu poslán doporučený dopis s výzvou vrácení 18tis. na stejný účet, jako jsem mu prostředky posílal. Dopisy šly na adresu, kterou má uvedenou na webu Fireprofi, nejprve: Tomáš Korytar Lažiště 102 38432, poté i na adresu Tomáš Korytar Dandova 2619/13, Praha Horní Počernice, 19300 - ani jeden dopis s dodejkou si nepřevzal. Pro nesplnění plánovaného času realizace v loňském létě tímto požaduji vrácení 18tis. Kč.
realizace nerezového komínu na garáž
Bezodkladné vrácení 18tis. na účet, ze kterého jsem částku 10. 8. 2022 poslal.
|
Tweet |
Pokud nebyl komín dodán a namontován ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud podnikatel nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu: Tomáš Korytar, Dandova 2619/13, 193 00 Praha.
Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučinil, bude se pravděpodobně jednat o domněnku doby dojití, kdy dle § 573 občanského zákoníku platí, že zásilka došla třetí pracovní den po odeslání. Zmaří-li tedy vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné.
V případě, že podnikatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné podnikatele vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.