Společnost


AKRIM, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66038Reklamace kožené sedací soupravy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.04.2023, před rokem

Ivana Jurajdová

Znění stížnosti

Nová sedací souprava mi byla doručena 25.1.2023.Závady typu velmi nakrabacené a navlněné kůže se vyskytly prakticky hned po pár dnech užívání.8.2 2023 jsem e-mailem zaslala reklamaci s fotodokumentací.24.2. si prodejce sedačku odvezl k posouzení a 24.3 mi byla navrácena údajně s novým potahem.Na první pohled vypadala sedačka opravdu ,,vyhlazená" , bez nakrabacení, ovšem již po velmi krátké době se objevily,,varhánky na všech opěrkách zad a místy i na sedacích částech.Dnes, 5.4. jsem zaslala novou fotodokumentaci a reklamaci.Tato mi byla obratem zamítnuta s vysvětlením viz níže.
Dobrý den paní Jurajdová,

sedací souprava je potažena přírodní kůží. Její přirozenou vlastnosti je pružnost. Vlky které jsou na povrchu jsou přirozené. Každá kůže na čalouněném nábytku bude mít tuto vlastnost.



Vaší reklamaci považujeme za neopodstatněnou a tímto ji zamítáme.



Hezký den,



Nábytek-kuplevně.cz


Požadované řešení

Vrácení peněz, domnívám se, že výrobek je nekvalitní


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2023 12:42, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2023 15:28, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.