Společnost


ČEZ Prodej, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66046Reklamace služby ČEZ VYTÁPĚNÍ

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
05.04.2023, před rokem

Daniel Fibikar

Znění stížnosti

Předplacenou službu ČEZ VYTÁPĚNÍ jsem využíval pro pravidelnou roční kontrolu kotle. Letos ke mě smluvní partner firmy ČEZ dorazil na kontrolu, kde uvedl, že je "NUTNÁ VÝMĚNA EXPANZNÍ NÁDOBY!", což mi znovu sdělil telefonicky, dotazoval jsem se, kolik to stojí a případně, zdali to umí zařídit, dostalo se mi jen odpovědi, že "Asi 6000 Kč, ale mohu to zjistit". Na základě této informace jsem v topné sezóně nebral nic na lehkou váhu a rovnou kontaktoval autorizovaný servis Immergas (značka kotle, který v domácnosti máme). Servis mi přijel do 3 dnů kotel opravit, nicméně při kontrole zjistil, že je kotel v pořádku a žádný servis nepotřebuje, expanzní nádoba není vadná, tlak kotel udržuje a nikde neprosakuje. Zaplatil jsem tedy marný výjezd servisu Immergas. Obrátil jsem se tedy na ČEZ s reklamací služby, dodal jsem jak protokol z kontroly jejich smluvního partnera, tak protokol autorizovaného servisu Immergas, který měl vadu tedy odstranit, což nebylo nutné.

Přesto ČEZ naprosto alibisticky odmítá jakékoliv pochybení, zaštítil se tím, že nemůže posuzovat správnost řešení (kdo to má tedy udělat?). Já jsem ve smluvním vztahu byl se společností ČEZ, jejich partner je pro mě naprostá třetí strana (společnost Aqua Help s.r.p., u které není možné ani zjistit, zdali je autorizovaná, či certifikována pro kontroly, či opravy kotlů Immergas), od které nemohu nic vymoci, proto by si toto měl řešit přímo ČEZ a měl by za a) vyplatit zpět plnění, za špatně odvedenou práci svého partnera a za b) vícenáklad, který mi společnost ČEZ způsobila.

Řádově jde o 200 Kč/měs (2400 Kč za rok), které jsem musel uhradit za plněné služby ČEZ VYTÁPĚNÍ a 822,25 Kč za marný výjezd servisu Immergas (autorizovaného a certifikovaného partnera Immergas pro ČR).


Produkt

Služba ČEZ VYTÁPĚNÍ


Požadované řešení

vrácení plnění za službu za celé období 2400 Kč, vrácení vícenákladů 822,25 Kč za marný výjezd techniků Immergas


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2023 16:16, před rokem

Nebyla-li služba provedena správně, je možné ji reklamovat. Spotřebitel může po společnosti požadovat provedení služeb v odpovídající kvalitě, přiměřenou slevu z kupní ceny nebo uvedením v předešlý stav. Společnost má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamaci je možné podat mimo jiné skrze formulář, který je dostupný na stránkách společnosti (zde: https://www.cez.cz/cs/reklamace).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2023 15:51, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.