Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na SIPO poukázce jsem chtěla změnit příjmení. Pracovnice za přepážkou pošty mi toto odmítla změnit a požadovala předložit úřední doklad o změně příjmení. Nestačil jí můj občanský průkaz. Toto považuji za skandální pokus o narušení mého soukromí. Cizí osoba nemá oprávnění nahlížet do mých úředních dokladů s mými osobními informacemi.
Občanský průkaz, kde je uvedeno moje rodné číslo a bydliště, je dostatečným dokladem k tomu, aby pracovnice změnila na SIPO moje příjmení.
Milena Michaela Orsi
mam.mackova@me.com
Požaduji, aby Česká pošta nepožadovala nahlížet do soukromých dokladů a konala na základě předloženého občanského průkazu.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách je uvedeno, že plátce je povinen sdělovat ČP pouze pravdivé osobní údaje a jejich změnu bezodkladně oznámit prostřednictvím formuláře SIPO. Plátce je zároveň oprávněn požádat na provozovně prostřednictvím formuláře SIPO o jakoukoliv změnu poskytnutých údajů nebo nastavení služeb SIPO. Žádost je podmíněna předložením jakéhokoli dokladu SIPO vydaného a potvrzeného ČP k příslušnému spojovacímu číslu a průkazu totožnosti.
Domníváme se tedy, že prokázání se občanským průkazem by mělo být dostačující a pracovníci by neměli požadovat úřední doklad o změně příjmení.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.