Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
stala jsem se obětí hackerů a Vodafone si nárokuje částku 3600 Kč za služby, které jsem si neobjednala.
Přišla mi několikrát na mobil zpráva "Koupili jste služby ATS za 600,-" atd.. Autorizace nebyla provedena částky byly přesto zaúčtovány (celkem 3600,-Kč). Odmítám zaplatit za služby, které jsem si neobjednala a navíc je ani nikdy nevyužívala.
Jsem matka samoživitelka a bohužel tato částka je pro mě naprosto neúnosná.
Děkuji za pomoc.
O.L.
ATS služby - služby, které jsem si neobjednala - oběť hackerů
Prosím o kontaktování společnosti Vodafone a vysvětlení situace. Volala jsem na infolinku a evidentně s tím mají bohaté zkušenosti. Vůbec je to nepřekvapilo, že k něčemu takovému může dojít. Pro mě částka, jako pro matku samoživitelku, je absolutně neúnosná a nemohu si dovolit jí zaplatit. Ať se obrátí na společnost ATS a vyžadují vysvětlení. Nikdy jsem jejich služby nevyužívala a ani nevím o co se jedná. Jak je možné, že takový operátor něco takového připustí? Určitě nejsem jediná, kdo byl takto postižen. Jsem rozhodnutá jít také na Policii, jelikož mi někdo převzal práva k mým sociálním sítím a nyní láká z lidí mým jménem peníze. Odmítám platit za něco takového.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Důkazní břemeno ohledně objednání služby nese společnost - ta musí prokázat, že k objednávce došlo a zároveň také to, že nějakým způsobem plnila (vykonávala to, za co jí spotřebitel platil). V případě, že by byla platba stržena bez právního důvodu, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít k zániku závazku (v případě že závazek vznikl). Často platí, že při zablokování plateb dojde ke zrušení služby, avšak doporučujeme kontaktovat přímo společnost, protože by mohlo dojít k situaci, kdy bude spotřebiteli narůstat dlužná částka.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/co-je-to-plat-mobilem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Laurinová, mrzí mě, pokud se domníváte, že došlo ke zneužití Vašeho telefonního čísla. Naše společnost službu neposkytuje, pouze umožňuje službu „Platby třetím stranám“ využít. Bohužel není technicky možné, abychom poznali, zda se jedná o objednávku služby, kterou jste učinil s vědomím, že ji chcete využít, nebo o podvod. Proto je v rámci zabezpečení veškerých bezhotovostních transakcí, potřeba každou takovou transakci potvrdit zadáním bezpečnostního kódu, který zákazníkovi přijde v SMS (v ní se uvádí, že se platba zahrne do výdajů za telefonní číslo, na které byla doručena s upozorněním, aby jeho uživatel nesděloval kód třetím osobám). Reklamace je tak nutné uplatnit u poskytovatele služby, dle Vašeho vyjádření společnost ATS. Telefon pro řešení zákaznických stížností je 296 363 199, e-mail: info@atspraha.cz, internetové stránky: www.atspraha.cz.
Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.