Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den objednali jsme si u vás převodovku do ctyrkolky na Bashan bs300s18 zaplatili jsme 4300 korun a po 14ti dnech dorazil přítelkyni balíček ve kterém byla úplně jiná převodovka na nějaké ATV JS250 ,která je nám úplně k ničemu. Věřím že došlo u dodavatele pouze k nějakému nedopatření a věc bude vyřešena.S pozdravem jako příjemce balíčku,který byl adresovany na jméno Ivana Hodková
Jsme rádi,že se k vám můžeme obrátit a chtěli bychom vás proto požádat o zaslání převodovky, kterou jsme objednavali a to na čtyřkolku Bashan bs300s18 rok výroby 2008,popřípadě navrácení částky kterou jsme uhradili i když bychom raději žádaný produkt aby byla čtyřkolka opět v pořádku. Nechceme dodavateli působit žádné potíže ani sobě a tak věříme,že se věc vyjasni. S poděkováním a důvěrou Ivana Hodková
|
Tweet |
Prostřednictvím portálu Aliexpress může spotřebitel uzavírat smlouvy s velkým množstvím prodejců. Ze zaslané stížnosti není zřejmé, s jakým konkrétním prodejcem spotřebitel smlouvu uzavřel. Ačkoliv to není z uvedené stížnosti zcela zřejmé, předpokládáme že prodávajícím je společnost sídlící Asii. V tomto případě může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou.
Pokud zboží neodpovídá objednávce, může spotřebitel uplatnit reklamaci. Více informací o možnosti podat reklamaci nalezne spotřebitel zde: https://aliexpress.plnapenezenka.cz/reklamace-a-otevreni-sporu/
Obecně také platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.