Společnost


Štefan Holub

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66063Zpackana rekonstrukce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.04.2023, před rokem

Vendula Fitz

Znění stížnosti

Nikdy neodvedena prace nebo natolik zfusovana, ze se vse musi kompletne opravit. Taha ze zakaznika vice a vice penez oproti smluvene cene, nedodal papiry o ekologicke likvidaci suti, ktera byla potreba pro stavebni urad, zamestnava delniky, kteri jsou vedeni na urade prace a jeste se vam to nestydi rict, nedodal stavebni material, ktery mel zaplacen a ten ktery dodal byl castecne rozbity nebo tak nejvalitne zpracovany, neplati subdodovatelum (stavebninam, studnarum, lesanarovi), nas material take poskodil, zaroven nas material pouzival a nevahal nam ho znovu nauctovaz a jeho delnici (ohrana pisnicka) tvdi, ze jim neplati, ze nemaji ani na jidlo a chteji z vas vyloudit dalsi panize. Je to hnus, to co dela lidem, nenechte se obrat o penize jako my, prisli jsme skoro o 300 000, vse z hypoteky, kterou budeme splacet 30 let. Kdyby se nekdo chtel pridat k hromadne zalobe, budeme radi za spojeni s vami. Mame udelane smlouvy, ktere se pan Holub nestydel podepsat, vse delane nami, dukazu mame taktez spoutu.


Požadované řešení

Vraceni penez na zalohach a uhrada skod zpusobenych touto firmou


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2023 14:12, před rokem

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Vadné dílo:
Pokud provedené dílo neodpovídá uzavřené smlouvě o dílo, pak je vadné. Zhotovitel je povinen realizovat předmět díla v souladu s uzavřenou smlouvou, a to řádně a ve sjednané době.

Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně poté, co vady zjistil nebo zjistit mohl, nejpozději však do dvou let. Není-li možné vady odstranit, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. V případě odstoupení od smlouvy by si zhotovitel mohl ponechat pouze částku za materiál a práci která byla odvedena, pokud by tato práce měla smysl a užitek. Reklamaci vad díla doporučujeme spotřebiteli uplatnit prokazatelně písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou, či si nechat potvrdit jeho převzetí při osobním předání, pro případ budoucího sporu.

Zhotovitel je povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 kalendářních dní od jejího uplatnění, pokud se se spotřebitelem nedohodl na delší době. Reklamace je vyřízena teprve tehdy, když zhotovitel o tom vyrozumí spotřebitele. Zhotovitel je povinen vydat objednateli potvrzení o uplatnění reklamace, způsobu vyřízení, včetně odůvodnění případného zamítavého stanoviska, jinak mu hrozí postih ze strany dozorového orgánu, jímž je Česká obchodní inspekce.

Pokud zhotovitel nevyřídí reklamaci ve stanovené době, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Zhotovitel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli cenu díla (poskytnutou zálohu).

Změna ceny:
Prodávající musí řádně informovat spotřebitele o ceně služeb a o případných navýšeních. V případě, že by se částka zvýšila podstatným způsobem, by bylo potřeba, aby spotřebitel se změnou ceny souhlasil.

Nedodání dokumentů o ekologické likvidaci suti:
Jestliže bylo smluveno, že dokumenty společnost předá objednateli, je povinna tak učinit.

Dělníci:
V případě podezření z porušování pracovněprávních předpisů zaměstnavatelem mohou fyzické i právnické osoby podat podnět k provedení kontroly přímo na místně příslušném oblastním inspektorátu práce, nebo prostřednictvím Státního úřadu inspekce práce.

Nedodání stavebního materiálu:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nekvalitní dodaný stavební materiál:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v určité době po převzetí (při nákupu před 6. 1. 2023 v prvních šesti měsících; při nákupu později 1 rok), má se za to, že věc byla vadná již při převzetí [viz § 2161 odst. 2 (resp. odst. 5) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník]. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Poškození materiálu spotřebitele:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Opětovné naúčtování materiálu:
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 11:33, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.