Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
08.2.2023 - nákup Auta v AAA.
12.2.2023 - po přejetí 300km málem ne došlo k nehodě na dálnici.
15.2.2023 - machanik našel skrytou vážnou vadu, která mohla ohrozit řidiče anebo spusobit neodvratně závady na autě.
23.2.2023 - nepovedené zkoušení výměny, anebo vrácení auta.
25.2.2023 - důkladnejši prohlídka auta a oprava byla vyceněna na 80 tisíc.
10.3.2023 - reklamace auta.
18.3.2023 - nesatysvakcinujci odpověď a pokračování v reklamaci.
[08.2.2023] - koupil jsem Toyote RAV4 2007r. v autobazaru AAA v Liberci. Zajel jsem tam s kamarádem který se vyzná víc odemne, a spolu jsme otestovali a udělali prohlídku auta. Podle prodejců vozidlo bylo v docela dobrém stavu a auto nepotřebovalo žádné opravy. Kámoš po zkušební jízdě zrovna řekl že na opravu budou přední tlumiče a 2 prasklé pružiny v zadu. K tomu řekl že s toho co je vidět a cítit po krátké jízdě budu potřebovat drobné opravy těchto věci na okolo 20.tys a samozřejmě výměnu filtrů a olejů. Po tím, prodejce řekl že fakticko té věci potřeba opravit jinak jsou to věci které se na autě opotřebují, a mimo to auto ne má žádné vády.
Při podepsaní smlouvy požádal jsem vytisknout všechny papíry a taky smlouvu. Byl jsem oznámeny že spokojeně můžu Autem jezdit, a také jak postupovat dál s registrací.
[12.3.2023] - když jsem se vracel s Liberce kde je povolená rychlost 130km a předjížděl jsem tiry tak na jednou při rychlosti 120km auto začelo samo spomalovat. S pravé strany jelo několik tiru a nebylo vůbec místa kam uhnout a někde zastavit, za to za Mnou plno rozjetych aut. Ze 120km auto v pár vteřinách spomalilo na 40km a musel jsem na havarijních světlach vjed k pravé straně aby nedošlo k nechode. Při Manévru musel jsem vymusit přednost a vjet mezi tiry. A po nějakém kilometru cesty našel jsem pobočku. Po kratkem zastavení a uklidnění nastartoval jsem auto a pokračoval v jízdě a ještě dvakrát auto spomalilo na mocy Jinak už jsem byl na na to připraveny.
Rád jsem že nedošlo k bouráčce, sytuace byla opravdu nebezpečná a při tom ohrožený život můj a dalších cestující. Rád jsem že ne měl jsem při tom ženu a 2 letní dceru . Celou situaci mam nahranou na kameře.
[15.2.2023] - po příjezdu do Autodílny Mechanik začal hledat příčinu závady. Počítač ne ukázal žádné chyby, při zvednutí auta a prohlídce z venčí a vevnitř taky nenašlo nic co by mohlo spusobit tu závadu. Před demontáží se zeptal ješte či při otevření a vlévaní benzínu bylo slyšet odvzdušení? Říkal jsem že ne, jinak uviděl jsem že pod víkem na vlévaní benzínu je lechce zanečišteny prachem. Mechanik byl překvapený tim co uslyšel, a upozornil že to vůbec není dobré. Při kontrole uviděl vzpomněny prach u víka na tankování a pak posvitil do vnitř baterkou při čím říkal že už ví co s tím je.
V Palivové troubce byla zhnila díra velkostí 4 cm při samé karoséri auta. Dira byla umístěna v takovém místě které nebylo vidět přez vlévaní benzínu bez světla, anebo se zpodu bez sundani kola.
Mechanik upozornil že nečistoty se dostali do nádrže, a voda která se tam zbirala mohla způsobit další škody na motoru. Dodal že je to velký průser a ať to hned vrátím do Autobazaru.
[23.2.2023] - přijel jsem do AAA reklamovat Auto. Jsem zůstal upozorněný že doba na výměnu Auta vypršela, a taky že mimo velké závady auta ne můžu vrátit. Jediná možnost bylo auto reklamovat a prodejce mne uklidnil že určitě dostanu slevu za tu závadu která vznikla jejich vinou, jinak že dalo se to čekat při tak ojetých autach a že se to stává, na což jsem mu odpověděl že byl jsem oznámeny že Auto je v dobrém stavu a žádné závady na nem ne jsou. Upozornil Mne taky jak probíhá reklamace, na co jsem odpověděl že prv udělám důkladnou prohlídku auta a vrátím se až budu jistý co ješčě je špatné s autem a jaká je celková cena opravy.
[25.2.2023] - mechanik udělal vypocet Auta. Celkovou cenu opravy oznámil na 80 až 100 tisic Kč pokud ještě něco najde. Sama schnila palivová trubka a nádrž která při drzakach a vevnitř taky byla skorodovana a přes to nemožne je Ji vyčištění, jsou v ceně 30 tisicy. Dalších závad bylo plno, jinak nebyly tolik závadné a mohly počkat s opravou. Samozřejmě všechny závady byly už způsobené u Prodejce, jinak jsou to závady které jsou pochopitelne a prostě kvůli tomu že je to značka Toyota tak jsou drahé. Jinak na to co je potřeba opravit by auto mohlo konečně být používané musel bych vyložit na jednou aspoň 60 tisic.
[10.3.2023] - přijel jsem vyplnil a poslat reklamační dopis, všechno proběhlo správně, jinak místo zapsání celkové ceny opravy a všech závad, zapsaných zůstala jen hlavní závada s částkou 35 tysic. Pan od reklamace řekl že mělo by to vystačit, a taky převzal papír s důkladně vyceneneny papír od Mechanika.
[18.3.2023.] - dostal jsem rozhodnutí o reklamaci a rekompenzanci ve výši 10 tisic. Podle Mne rozhodnutí dělal někdo neschopný, kdo neuvědomuji se že kvůli tomu jaké auto zůstalo Mě prodané narazili na nebezpečí lidí.
Žádám kompenzaci nádrže a palivové trubky, jinak správu budu hlásil k soudů.
Dodám že Auto které měl jsem používat bezproblému je stále nepojízdné a furt stojí nepoužívané před barákem. Zůstalo na nem najeto jen 425 km.
Žádám kompenzaci nádrže a palivové trubky ve výši aspoň 25.000kč
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
V tomto případě se může spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Boguszi,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.