Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
V internetovém obchodě (www.pronasemiminka.cz)jsem objednala interaktivní panenku. Byli jsme nespokojeni s kvalitou panenky, proto jsem zboží vrátila (v zákonné lhůtě 14 dní). Majitel na svých internetových stránkách vyžaduje poslat vrácené zboží s formulářem, který má být na jeho stránkách dostupný. Žádný formulář zde však nemá. Tento formulář poslal až asi po 10 dnech po té, co jsem ho denně kontaktovala.
Pan Taraba si zboží převzal (mám od České pošty potvrzenou dodejku), formulář mi však došel zpět s poznámkou "adresát nezastižen".
Od té doby nikdo nekomunikuje, neodpovídá na zprávy, nezvedá telefony. Řešila jsem přes Českou obchodní inspekci. Již mi došla závěrečná zpráva s doporučením řešit celou věc právě přes Vás. Na facebookových stránkách firmy stále přibývá více a více negativních komentářů a podobných negativních zkušeností jako máme my. Spousta z nich již ale byla smazána.
Také jsem panu majiteli odeslala výzvu k zaplacení a dále také poslední pokus o smír s další výzvou k uhrazení dlužné částky. Vše mi ale bylo Českou poštou vráceno zpět s potvrzením, že adresát nebyl zastižen a v řádné lhůtě si doporučené dopisy nevyzvedl.
Jde o dlužnou částku za zboží, která činí 844 Kč (interaktivní panenka + česká pošta + dobírka).
Číslo objednávky: PM15000231
Datum objednávky: 25.2.2015
Chtěla bych své peníze za vrácené zboží od majitele obchodu VRÁTIT. Za Vaši reakci a případnou pomoc Vám předem děkuji. Šárka Novotná.
Chceme vrátit peníze za námi vrácené zboží v zákonné lhůtě.
|
Tweet |
V případě kupních smluv uzavíraných na dálku má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Po odstoupení vrátí podnikatel spotřebiteli peníze bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Podnikatel ale nemá povinnost vrátit peníze dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že je odeslal. Odstoupení může mít podobu formuláře připraveného podnikatelem, nicméně i odstoupení v jiné podobě, pokud splňuje zákonné požadavky, by bylo platné. Náklady spojené s vrácením zboží nese podnikatel, pokud neupozornil spotřebitele, že je nese on.
Pokud je odstoupení zasláno písemně poštou, má se dle § 573 obč. zákoníku za to, že zásilka došla adresátovi třetí den po odeslání. Nevyzvednutí dopisu podnikatelem tedy nebrání účinnosti odstoupení. Spotřebitelka by však měla být schopna odeslání prokázat, např. podacím lístkem.
Jestliže bylo platně odstoupeno od smlouvy a podnikatel peníze v dané lhůtě nevrátil, ocitá se v prodlení a je možné po něm požadovat úroky z prodlení. Následně by bylo třeba uplatnit nárok v soudním řízení podáním platebního rozkazu. Předtím by bylo třeba subjektu zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.