Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se v této věci na vaši společnost již po druhé. Problém se týká toho, že v únoru tohoto roku jsem si ve zmíněné společnosti zakoupila mikinu za 1090 Kč. Když si kamarádka všimla toho, že mám stejnou mikinu jako ona, zeptala se mě, jestli už jsem jí prala a pokud ano, jak mikina vypadá. Sdělila mi, že ona jí vyprala jednou dle návodu od výrobce a mikina je samý žmolek a vypadá strašně. Když jsem jí tedy poprvé prala, postupovala jsem v 100% souladu s návodem na praní. I já jsem bohužel po vyprání zjistila, že mikina je celá žmolkovatá a vypadá, jak kdybych ji nosila dva roky. Za ty peníze se nám to opravdu nelíbilo. Kamarádka mikinu reklamovala jako první. Reklamace jí byla zamítnuta s vyjádřením: Standardní opotřebení a špatná manipulace. Mě byla reklamace zamítnuta na standardní opotřebení. Šly jsme tedy na pobočku znovu (dvakrát), že s vyjádřením nesouhlasíme, že za tyto peníze by mikina měla vypadat jinak atd. Od prodavačky nám bylo sděleno, že ona s tím nic neudělá a že jí by se toto také nelíbilo a že nám doporučuje jednat přímo s majitelkou. Napsala jsem tedy majitelce e-mal. Na který mi odepsala, že si na svém vyjádření, že se jedná o standardní opotřebení trvá. V tu chvíli jsem se již obrátila na vás. Na můj e-mail kaltag@seznam.cz mi od vás přišla poměrně rychle odpověď (za což děkuji), na základě které jsem opět majitelku s vaším vyjádřením kontaktovala. Vyjádření bylo takové, že naše rekamace by měla být uznána, že se pravděpodobně dle mého poisu jedná o chybný materiál. Mezi tím se našly další 4 děvčata, která mají stejný problém. Domluvily jsme se tedy, že to budeme řešit společně ale, že počkáme, co mi majitelka odepíše. Ještě bych doplnila, že nám na prodejně slečna sdělila, že jsme jediné, komu se to stalo. Stále jsou další zákaznice, které mají s tímto a nebo jiným zbožím problém. Majitelka mi stále neodepisovala, tak jsem jí v ne 26.4 napsala, kdy od ní mohu očekávat odpověď. Dnes jsem obdržela e-mail, kde mi sdělila, že po poradě s právním zástupcem a osobní návštěvě ČOI se mi k tomu již vyjadřovat nebude. Tak jsem jí napsala, že kdo jiný by se k situaci měl vyjadřovat, než majitel obchodu. Mikinu jsem nechala na prodejně, běž se věc vyřeší, aby mi nemohla argumentovat tím, že jsem ji prála vícekrát. Přišla mi sms, abych si nevyzvednutou reklamaci vyzvedla. Předpokládám, že na toto již odpověď nedostanu. Můžete mi prosím poradit, jak bychom měly postupovat, kam se obrátit, zkrátka co máme dělat? Dokonce jsme majitelce psaly, že bychom to chtěly vyřešit v klidu, třeba i nějakou slevou, dohoda s ní ale bohužel není možná. Budu vám velmi vděčná, pokud nám pomůžete. Předem děkuji za váš čas a přeji krásný den. Kristina Furmančíková
Mikina Energy II - konkrétne grey a tyrkys
Nejlepší řešení reklamace by pro nás bylo vrácení penez. O výměnu zboží bohužel již po réro zkušenosti nemáme zájem.
|
Tweet |
Běžné opotřebení je sice zákonným důvodem zamítnutí reklamace, prodávající by však v takovém případě případě měl prokázat, že se o běžné opotřebení jedná. Vzhledem k době užívání předpokládáme, že se může jednat o vadu, nikoliv o běžné opotřebení. Dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Zakládá to právní domněnku, kdy prodávající musí prokázat, že se nejedná o vadu, když chce reklamaci zamítnout.
Spotřebitel si dále může místo zahájení soudního sporu nechat vypracovat znalecký posudek na vlastní náklady a tím se pokusit sporu vyhnout. Pokud takovýto posudek vyjde ve spotřebitelův prospěch, spotřebitel má právo na odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas, úhradu znalečného a všech účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Seznam znalců najdete na www.justice.cz nebo www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.