Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V listopadu 2021 jsem uzavřel se společností Naturamed Pharmaceutical smlouvu o dodávce ročního balení potravinového doplňku OmegaMarine Premium. S přípravkem jsem byl velmi spokojen, nevadila mi ani značně vysoká cena, za kvalitu si rád připlatím. Přípravek jsem platil ve 12 splátkách, poslední splátka odešla 7. 11. 2022 se SS **40, stejně jako všechny předchozí splátky trvalým příkazem z banky. Přes mé upozornění, že platím výhradně přes banku mi byla každý měsíc zasílána složenka spolu s několika prospekty. Asi v polovině roku 2022 byly prospekty na OmegaMarine Premium zaměněny za prospekty OmegaMarine Forte+. Poněkud mne to zarazilo, zvláště, když jsem zjistil, že oba přípravky mají zřejmě stejný původ i složení a že i lidé doporučující tyto přípravky v prospektech jsou titíž. Dočetl jsem se také u obou přípravků, že jde o nejprodávanější přípravek s Omega3 v ČR. Protože nejprodávanější přípravek může být jen jeden (jinak by šlo o klamavou reklamu), nabyl jsem přesvědčení, že pouze došlo k přejmenování přípravku – snad v rámci menší inovace. Když mi v říjnu spolu s poslední složenkou na OmegaMarine Premium přišla současně nabídka na OmegaMarine Forte+, nabídku jsem přijal a zaměnil za OmegaMarine Premium. Specifický symbol, pod kterým platím OmegaMarine Forte+ je **70. Současně jsem si objednal i přípravek Fleximed, platby pod SS **02. Oba přípravky jsem obdržel a zařídil placení trvalými příkazy z banky. Byl jsem plně spokojen až do 10. 3. 2023, kdy jsem obdržel upomínku, že dlužím 199 Kč, které prý byly splatné 23. 2. 2023, na SS **18. Protože mi tento spercifický symbol nic neříkal, napsal jsem na v upomínce uvedený mail o vysvětlení a to bylo velmi zmatené. Dozvěděl jsem se, že mám navíc OmegaMarine Premium s SS **18, kromě objednaného OmegaMarine Forte+. Přitom mi byly pod SS **18 převedeny bez mého vědomí dvě splátky, které byly poslány s úplně jiným SS. Splátka ze dne 7. 11. 2022, která měla průkazně podle potvrzení z banky SS **40 a šlo o poslední splátku za OmegaMarine Premium z roku 2022, byla přeřazena jako první splátka pod SS **18. Moje první splátka za Omega Marine Forte+ z 3. 11. 2022 byla pak přeřazena jako druhá splátka pod SS **18. Další tři splátky za OmegaMarine Forte+ pak již byly zařazeny kupodivu správně. Nechápu, proč jsou na platebních příkazech uváděny specifické symboly, když je účetní Naturamed bez vědomí plátce přehazují, jak se jim zrovna zachce. Snažím se od té doby udělat v tom zmatku pořádek, stále zdůrazňuji, že jsem si místo OmegaMarine Premium podle prospektů Naturamed objednal OmegaMarine Forte+ a to řádně platím a o žádné další OmegaMarine nestojím a neobjednal jsem si ho. Již si mne mezi sebou přehodily asi tři oddělení, vždy jsem musel znova vysvětlovat celou věc, ale vyřešení jsem se nedočkal. Místo toho mi 1. 4. přišla další upomínka, která vůbec nebere na zřetel, že se o věci jedná a jen navyšuje poplatky z upomínek, přičemž pro změnu tvrdí, že byla původní splatnost ne 23. 2., ale 23. 1. Navíc mi vyhrožují soudem. K dovršení všeho mi těsně poté poslali potvrzení pošty, podle kterého jsem dne 23. 11. 2022 potvrdil (zřejmě zde v Liberci, jinde jsem nebyl) převzetí dalšího balíčku OmegaMarine Premium, který byl podaný dne 23. 11. 22 (tedy v témže dni, kdy jsem ho údajně převzal) na poště v Českých Budějovicích. To už mi připadá jako nepovedený aprilový žert. Ke všemu nevím, jak by to mělo situaci měnit, rozhodující přece je, co jsem si objednal a co ne. Snažil jsem se celou záležitost řešit dohodou přímo s firmou, ale zřejmě je to nad mé síly. Uráží mě, jestliže mne v mých 82 letech někdo označuje za neplatiče a vyhrožuje mi soudem. Ke všemu vůbec nevím, jaký produkt mám vlastně doma, protože na svých webových stránkách firma Naturamed teď žádný přípravek OmegaMarine Forte+ nenabízí, jen OmegaMarine Premium. Raději jsem si zkontroloval, že na krabici, z níž přípravek (jinak velmi dobrý) užívám, je skutečně nápis OmegaMarine Forte+. Omlouvám se za dlouhé vysvětlování, ale jsem už z celé situace nešťastný.
NaturaMed Premium, NaturaMed Forte+, rozdíl mezi produkty jsem žádný nenašel
řestat mi posílat upomínky na neexistující dluh, vzít na vědomí, že užívám a řádně platím OmegaMarine Forte+ a Fleximed.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal a které mu také bylo dodáno. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo a byl by doručen balíček, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Pokud by však spotřebitel smlouvu o pravidelném zasílání zboží (OmegaMarine Premium) uzavřel, je třeba pro její zrušení odstoupit od smlouvy, popřípadě smlouvu vypovědět.
Od kupní smlouvy uzavřené na dálku (po telefonu, internetu) je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi. Jinými slovy, spotřebitel zboží odebrané před výpovědí smlouvy zaplatí a ponechá si jej. Po výpovědi smlouvy již není povinen jakékoliv zboží odebrat a platit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Daďourku,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že k dnešnímu dni neevidujeme žádný nedoplatek k úhradě. Na Vaší zákaznické kartě evidujeme aktivní program zasílání produktu FlexiMed a OmegaMarine Forte+. Pakliže budete mít i nadále zájem o naše produkty, v následujícím cyklu Vám zašleme namísto produktu OmegaMarineForte+ naši novinku OmegaMarine PREMIUM, jelikož OmegaMarine Forte+ naše společnost již nenabízí. V případě jakýchkoli dotazů mě neváhejte kontaktovat na emailové adrese marta@naturamed.cz.
Omlouváme se za způsobené potíže a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"S řešením stížnosti navrženým společností Naturamed souhlasím, nic jiného jsem si nepřál. Rád bych vyjádřil dík jak kolektivu VašeStížnosti, tak celému kolektivu D Testu. D-Test odebírám již řadu let a jeho činnost považuji za velmi společensky prospěšnou. Spotřebitel vždy táhne za kratší část provazu v jednání s prodávajícím. D Test se stal bestselerem pro celou mou rodinu, čte ho velmi ráda i moje patnáctiletá vnučka.
Ing Karel Daďourek"
Na základě tohoto vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody.