Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
obchodním zástupcem společnosti Zepter International s.r.o. v mém bydlišti byla sepsaná smlouva na zboží Vacsy s tím že po pěti uhrazených splátkách mi bude teprve zboží doručeno . Já jsem smlouvu do čtrnáctí dnů zrušila , zrušení smlouvy nepřijali a podali na mě exekuci kde požadují zaplatit cenu cca 16 000,-Kč s náklady na částku cca 54 000 ,-Kč a zboží nemám a ani nebylo doručeno . A exekuci už mám zaplacenou v částce 167 192 ,-Kč .
Požaduji vrátit peníze .
|
Tweet |
Podle § 1829a občanského zákoníku platí, že pro odstoupení od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory během výletu organizovaného podnikatelem za účelem nebo s účinkem propagace a prodeje zboží nebo poskytování služeb, nebo při nevyžádané návštěvě podnikatele ve spotřebitelově domácnosti platí namísto lhůty čtrnácti dnů podle § 1829 lhůta třiceti dnů.
V tomto případě se domníváme, že lhůta pro odstoupení začne spotřebitelce běžet až poté, co zboží obdrží. Právo na odstoupení od smlouvy má však spotřebitelka ještě před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Adresa sídla společnosti je následující: ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o., Spálená 112/55, 11000 Praha.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
bohužel paní Hanušová neuvedla číslo kupní smlouvy, takže se nemůžeme vyjádřit konkrétně. Pokud došlo k uzavření kupní smlouvy před r. 2014, tak se na tyto kupní smlouvy vztahoval starý občanský zákoník č. 40/1964 Sb, § 57 odst. 1) dle kterého bylo možné odstoupit od smlouvy do 30 dnů ode dne sepsání kupní smlouvy. Na kupní smlouvy uzavřené od 1.1.2014 se vztahuje nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb, § 1829 odst. 1). Zároveň je ale nutné připomenout, že v obou případech občanského zákoníku se možnost odstoupení týká pouze smluv uzavřených mimo obchodní prostory podnikatele. Pokud nebylo odstoupení od kupní smlouvy akceptováno, tak se mohlo jednat o nedodržení termínu pro odstoupení nebo se jednalo o kupní smlouvu uzavřenou na naší provozovně, která byla řádně zapsaná a nahlášena ŽÚ.
Dále musíme paní Hanušové připomenout, že v podmínkách prodeje, se kterými výslovně souhlasila, je uvedeno pro případ nákupu na splátky bez navýšení tzv. ZEPTER SPLÁTKY, že zboží dodáváme do 30 dnů ode dne úhrady poslední předepsané splátky. K doplacení kupní ceny pravděpodobně dosud nedošlo, proto paní Hanušová dosud zboží neobdržela. Ze stejného důvodu, tedy nedodržení splátkového kalendáře, ke kterému se kupující zavázala svým podpisem, byla pravděpodobně po marných pokusech kupní smlouva předána advokátní kanceláři k vymáhání soudní cestou. Nicméně i v těchto případech exekuci předchází další předžalobní výzvy, a i po vynesení rozsudku existují možnosti mimosoudní dohody. Pokud vymáhání dospělo až do exekuce, je pravděpodobné, že paní Hanušová
dostatečně nereagovala.
Paní Hanušové doporučujeme kontaktovat naše právní odd. na e-mailové adrese: pravni@zepter.cz
ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.