Počet nahlášených stížností: | 216 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 20.2. jsem v nákupní galerii, která se tváří jako jeden z mnoha českých eshopů s oblečením, objednal mikinu. Na stránkách bylo psáno, že zboží je skladem a je odesíláno každý pracovní den. Zpozorněl jsem až když od objednávky uplynuly cca dva týdny a zboží jsem stále neměl. Mikina dorazila přesně po 7 týdnech v naprosto šíleném stavu - materiál nenositelný, v evropském číslování objednána velikost S, velikost dorazila odhadem XS, ne-li XXS (krátké rukávy, kapuce se ani nedá nasadit, mikina dlouhá jak XL, široká jako XS). Dále mikina dorazila v jiné barvě než byla objednána. Jedná se pouze o podvodníky, kteří spoléhají na to, že zákazníci nečtou dopodrobna každé písmeno ve VOP. Balík přišel z Číny i přesto, že se obchod tváří jako, že zboží odesílá sám - jedná se pouze o podvodného zprostředkovatele obchodu mezi koncovým zákazníkem a dodavateli v Číně s kvalitou pod bodem mrazu.
https://mollio.cz/p/damska-moderni-mikina-eliza-2/
Po obdržení zboží s tristní kvalitou, zkušeností s dodací lhůtou a netransparentním prodejcem nejsem ochoten zboží nikam vracet dokud neobdržím svoje peníze zpět, proto podávám návrh na řešení k ČOI a od své banky si vyžádám charge-back na danou transakci, teprve poté hodlám zboží vracet - dopravu za vrácení platit určitě nehodlám a čekám, že se obchod k řešení postaví tak, že náklady na vrácení uhradí zákazníkovi. Výměna ze zřejmých důvodů nepřipadá v úvahu.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Doporučujeme spotřebitelům před využitím e-shopů a zaplacením, aby si daný e-shop vždy prověřili na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy), popř. využili recenzních portálů.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Při odstoupení od smlouvy vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Druhé poštovné pak platí spotřebitel.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.