Společnost


Candy Hoover ČR s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66162Neplnění smluvních podmínek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.04.2023, před rokem

Petra Ďurďová

Znění stížnosti

Na pračku jsme měli prodlouženou 5ti letou záruku - hučelo ložisko a tak jsme uplatnili nárok na bezplatný servis. O týden později pračku BMK servis odvezl a dál již nekomunikovali, pokud jsem tedy nevznesla dotaz já a nedostala z nich nic víc než čekají na díl a mají 60 dní na opravu, tak ať si čekám. Po třiceti dnech jsem psala na společnost Hoover. Bez odezvy. Po 50ti dnech jsem věc začala znovu řešit i se společností Hoover s tím, že jsem je upozornila na to, že pračku doposud nikdo neopravoval a v popisu servisu stále jen čekají na díl. Na to mi bylo odpovězeno, že dle nich je to v pořádku a pokud by se oprava skutečně nestihla dostanu nový produkt. Téměř 65 dní za námi a nikdo nic nedělá - pračka stále leží netknutě někde ve skladu. Když pominu, že fungovat s malými dětmi takhle dlouho bez pračky je velmi finančně náročné, tak i to, že Vám jak z BKM servisu ani ze společnosti Hoover nikdo nic sám nesdělí je dle mého názoru na hraně s podmínkami. Bezplatný servis je tak dle mého klamavou reklamou, která se spotřebiteli velmi prodraží. Nevím jak postupovat dál a ráda bych všechny před oběma společnostmi ráda varovala.


Produkt

Pračka Hoover - bezplatný servis


Požadované řešení

Požaduji novou pračku v stejné či lepší výbavě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2023 10:49, před rokem

Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

Jedná se tedy o smluvní vztah a strany si tak mohou upravit cokoliv, tedy prodloužená záruka nemusí fungovat na stejném principu jako jiná smluvní záruka u jiné společnosti. Pokud by došlo k vadě zboží ještě v zákonné záruční době (během 2 let), proběhl by reklamační proces, kdy buď společnost umožňuje vrátit peníze za vadné zboží i pojistné anebo výměnu zboží, kdy prodloužená záruka bude platit i nadále.

Program "Hoover 5 let záruka" u společnosti Candy Hoover ČR s.r.o. se skládá z 24 měsíců (2 roky) záruky za jakost a následujících 36 měsíců (3 roky) na bezplatný servis. Dle podmínek prodloužené záruky (https://hoover.registrace-zaruka.cz/podminky): "V případě výskytu vady v režimu bezplatného servisu bude vada odstraněna nejpozději do 60 dnů. Oprávněná a uznaná reklamace bude dále řešena opravou anebo dodáním náhradního dílu....Zákazník dle podmínek smluvní záruky nemůže v rámci bezplatného servisu odstoupit od kupní smlouvy nebo požadovat výměnu výrobku. V případě neopravitelnosti výrobku rozhoduje o způsobu řešení reklamace společnost."

Domníváme se ze znění stížnosti, že reklamace tedy již byla společností uznána a čeká se na dodání náhradního dílu. Vada by však dle smluvní záruky měla být odstraněna nejpozději do 60 dní. Protože tato doba dle popisu již uběhla, doporučujeme spotřebiteli společnost vyzvat k plnění [např. předžalobní výzvou (viz níže)], určit přiměřenou lhůtu a upozornit společnost, že při nesplnění spotřebitel odstoupí od smlouvy pro její podstatné porušení.

Spotřebiteli doporučujeme zkontrolovat smlouvu ohledně prodloužené záruky, zda si neujednal se společností něco odlišného od již zmíněné prodloužené záruky.

Kontakt na společnost Candy Hoover ČR s.r.o.:
- zákaznická linka: 228 889 422 (Po-Pá 8:00 - 18:00);
- adresa: Sokolovská 651/136a, 18600 Praha.

Jestliže společnost neopraví pračku do 60 dní je možné podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2023 14:33, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.