Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#66168Neuznání účelně vynaložených nákladů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.04.2023, před rokem

Petr Soják

Znění stížnosti

Dobrý den,

tento prodejce tvrdí, že účelně vynaložené náklady je nutné reklamovat u výrobce spotřebiče. Koupil jsem u nich mikrovlnku, do dvou měsíce od koupě se rozpadla.. dojel servisní technik gorenje a konstatoval KO - servisni protokol. Posléze se prodejce nesnažil ani vyměnit kus u nás doma s 0. náklady. Po všemožných urgencích jsem nechal vestavěnou mikrovlnku demontovat a převezl na svoje náklady do prodejny.

Vyjádření datartu:
Zároveň mi dovolte reagovat na Vaši další žádost, kdy poukazuji, že dle právního výkladu sem však nespadá jiná záležitost jako demontáž/instalace vestavby. Jde o škodu, která vznikla provozem resp. zde vadou spotřebiče GORENJE, ke které by nedošlo, pokud by byl v pořádku. Takové škody neřeší prodejce, nýbrž výrobce/ dodavatel, který nese odpovědnost. V zájmu právní jistoty a § 2940 Vás tak za prodejce odkazujeme na toho, kdo zboží vyrobil. GORENJE spol. s r.o., Vyskočilova 1461/2a, 140 00 Praha 4, IČ: 40612244, DIČ: CZ40612244.

Bohužel, zde není normální domluva dám je k soudu :)


Produkt

Reklamace uznána / náklady prodejce odmítá


Požadované řešení

Postavit se věci čelem než Vás kontaktuje můj právník a rozmete Vás :)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2023 10:39, před rokem

Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.

Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 5,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 467/2022 Sb.).

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů (v tomto případě jízdné do prodejny), které může žádat u toho, u koho zboží reklamoval, jestliže reklamace byla společností uznána. Domníváme se, že demontáž mikrovlnné trouby nelze požadovat jako účelně vynaložený náklad reklamace.

Více o této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/mam-narok-na-uhradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci/31.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2023 14:15, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.