Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, z níže uvedených adres mi přišel e-mail, že mi posílají zboží (angličtinou na CD). Ihned jsem odepsala, že nic nebylo objednáno, odpověď byla, že je již zásilka na cestě.
Zásilku jsem odmítla převzít a zaplatit (mohu poslat screenshot z aplikace), jelikož jsem si NIC neobjednala. Na to mi přišel další e-mail, že mi posílají další zboží (nějaké prostředky na klouby), obojí za stejnou cenu 1.626,-- Kč, zvláštní že? Jejich e-mail adresu jsem dala do nevyžádané pošty. Také mi přišlo oznámení do aplikace Pošta online, že mi budou doručovat zásilku. Jedná se o tyto adresy:
contact.cz@contactcenter.report anebo contact.cz@back-office.plus
Žádný jiný kontakt na ně není, nepodepisují se (jen Support Team), neuvádí žádné kontaktní jméno ani název firmy, z aplikace je vidět jen odesílatel, Logistika Patron System, s.r. o., P. O. Box č. 7, Český Těšín.
Myslím, že se může jednat nejen o nekalé obchodní praktiky, ale i o podvod na spotřebitele.
Zboží jsem nepřevzala, šlo údajně o CD a kloubní výživu.
Nejlépe je varovat, že takto se podnikat nemůže nebo nevím, co s tím... žádnou škodu nemám, ale je to otravné, když si nic neobjednám a pak mi chodí samé info o dodávaném zboží, není s nimi žádný možný jiný kontakt, ani jména... dle mého názoru podvodníci, kteří doufají, že se najde někdo, kdo si zboží převezme a hlavně zaplatí.
|
Tweet |
Subjekt označený spotřebitelem se nám nepodařilo dohledat, proto bude stížnost uzavřena pro nedostupnost subjektu.
Logistika Patron System, s.r.o. je v tomto případě pouze dopravcem, nikoliv prodávajícím.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna, přičemž smlouvu lze uzavřít i telefonicky např. tím, že spotřebitel odsouhlasí, že mu podnikatel může zboží zaslat. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
V takové situaci by se mohlo zároveň jednat o agresivní obchodní praktiku podle přílohy 2 písm. f) Zákona o ochraně spotřebitele.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek preventivně vypověděl společně s žádostí o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele ideálně doporučeným dopisem s dodejkou. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Pokud by byl prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.