Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 15.2.2023 jsem si na webové stránce www.funidelia.cz objednala kostým, a platba proběhla převodem.
Dne 17.2.2023 byla zásilka doručena. Po rozbalení zásilky jsem si všimla, že kostým není kompletní.
Dne 19.2.2022 jsem zažádala prostřednictvím formuláře na webových stánkách o vrácení zboží.
Dne 21.02.2023 jsem prostřednictvím pobočky PACKETA vrátila zásilku zpět.
Dne 24.2.2023 mi dorazilo upozornění, že zásilka je na cestě do jejich skladu.
Poté byla odmlka od e-shopu a dne 15.3.2023 byla první komunikace z mé strany přes zákaznickou podporu jak to vypadá se zásilkou, že již skoro 3 týdny je zásilka na cestě.
Dne 16.3.2023 se mi ukázalo na webové stránce, že se mé zboží již kontroluje, za účelem potvrzení, že splňuje všechny požadavky pravidel vrácení zboží. Pár minut poté se mi ukázalo, že žádost o vrácení zboží byla schválena a že refundace proběhne stejným způsobem jako původní platba za zboží.
Dne 31.03.2023 proběhla má druhá komunikace přes zákaznickou linku, že i po 14ti dnech od schválení vrácení zboží mi nebyly vráceny peníze. Odpověď dorazila:
Vážený zákazníku,
Děkujeme, že jste nás kontaktovali.
Vámi vrácené zboží ještě nebylo zpracováno. V současnosti zpracováváme velké množství objednávek a vráceného zboží, a proto se může stát, že nám tento proces zabere déle času, než bychom chtěli. Děláme vše proto, abyste své peníze dostali zpět co nejrychleji to bude možné.
Jsme vám k dispozici.
Dne 12.4.2023 jsem Kontaktovala již po třetí zákaznickou linku s tím, že skoro po 2. měsících od schválení vrácení zboží mi nebyly vráceny peníze na účet. Opět dorazila odpověď:
Vážený zákazníku,
Kontaktovali jsme naše účetní oddělení, abychom urychlili vrácení peněz.
Doufáme, že peníze vám budou odeslány během několika následujících dní.
Za vzniklé nepříjemnosti se omlouváme.
Dle § 1832 a § 1968 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je povinnost vrátit peníze při reklamaci do 14 dnů od vrácení zboží. Dnes je to již 45 dnů!
Objednávka kostýmu
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Jestliže prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: FUNIGLOBAL DEVELOPMENT S.L., Calle Bari, 28. Nave H, Plataforma Logística Plaza, 50197, Zaragoza - Španělsko.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.