Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dneska byl den blbec, ráno se mi porouchalo auto a já musela na neodkladné schůzky k zákazníkům...MHD téměř nejezdím, až dnes...jedu od zákazníka, na stanici metra Hlavní nádraží. V 15:34 jsem si zakoupila sms jízdenku. Jdu pomalu dolu schodma, vidím, revizoři.Jdu směle oproti, jízdenku předse mám koupenou...to bylo 15:35. Jeden z nich na mně okamžitě : řekněte mi telefonní číslo.Tak jsem mu ho dala. Říkám si, asi si chce prověřit, zda jsem opravdu jízdenku zakoupila....a on na mně: nemáte platnou jízdenku, až za 40 sekund, proto mi zaplatíte 1000 Kč hned na místě. Říkám mu: proč, vždyť jsem si jízdenku zakoupila....nevidíte to v tom svém systému? Já jsem nechtěla podvádět, jdu k Vám oproti, ani jsem nebyla na perónu, nejsem žádný sígr, jsem slušný člověk, jízdenku jsem zakoupila...on na to, že je to stejné, jako kdybych si ji neoznačila. Dovolím si oponovat, pokud si někdo jízdenku neoznačí, může ji znovu použít to je podvod...ale v případě zaslané sms vám peníze strhnou a platbu vám nikdo nevrátí, to v žádném případě není to samé...
Ano, nevšimla jsem si, že musím počkat, až sms jízdenka dorazí, ale podvádět jsem nepodváděla. Pokud bych překročila časovou platnost jízdenky, je to bez debaty na pokutu...ale takhle jednat a rovnou napařit 1000 Kč pokutu...vyhrožovali mi, že na mne zavolají policii tak jsem nakonec pokutu s pláčem a pocitem křivdy na místě zaplatila.
Chápu pokuty jako trest za špatné a úmyslné jednání, za jízdu načerno, jako něco, co má od takového jednání odradit a pakliže k takovému jednání dojde, potrestat. Ale ani jedno z toho nebyl můj případ...nebyla jsem ani na peronu, ale na konci schodů a za 40 sekund moje jízdenka dorazila do mobilu, tak jsi myslím, že mohli se mnou jednat trochu lidsky...napsala jsem na DP,čekám na jejich vyjádření, jestli budou chtít být vstřícní, nebo je jim obyčejný člověk ukradený. Tohle totiž je o lidskosti a vstřícnosti, o ničem jiném...Jo a pan revizor mi dal doklad o zaplacení s tím, že na něj můžu hodinu cestovat, prý to s kolegama tak mají...pro pláč jsem na lístek ani neviděla, až doma jsem si všimla, že na dokladu je tučně napsané NEPLATÍ JAKO JÍZDNÍ DOKLAD! Takže kdy mně potkal další revizor, asi bych zaplatila zas, no asi chtěl dát vydělat i jinému kolegovi....Katarína Blašková
Ref.číslo platby 01178000230412155422, 12.4.2023, čas 15:54, autorizační kód 300296, POS ID NDPP0149, účtenka 357
Chci aby projevili trochu lidskosti, a vrátili mi zaplacenou pokutu, tady nikdo nechtěl podvádět,ani cestovat na černo, lístek jsem zaplatila pouze dorazil až o 40 sekund,kdybych to věděla, tak se chvíli hrabu v kabelce, sms by dorazila a nedostala bych pokutu...pokuta má být za trest, nebo na odstrašení a ne trestat poctivého zákaznika, který se provinil jenom tím, že o 40 sekund dříve vstoupil na schody, nebyla jsem ani na peronu...a když už revizor byl natolik strikntní a nic ho nezajímalo, tak proč dává informace, které jsou na účtence velkým písmem popřeny? Proškolte si ty roboty makající na provize, řekněte jim, že občas je hezké být i lidský a myslet...
|
Tweet |
Dle přepravních podmínek společnosti (https://pid.cz/wp-content/uploads/system/tarif_spp_historie/SPP_PID_2018-08-01_d1_d2_d3_d4_d5_d6_d7_d8.pdf): "Cestující se pro účely kontroly uzavření přepravní smlouvy po dobu jejího plnění prokazuje platným jízdním dokladem. Tento platný jízdní doklad je cestující povinen předložit po celou dobu trvání přepravy (pobytu v přepravním prostoru). Po nástupu do vozidla (resp. na vstupu do přepravního prostoru stanice metra) je povinen si cestující neprodleně zakoupit jízdní doklad."
Ze skutkového stavu, který je popsán ve stížnosti, vyplývá, že došlo k porušení právních předpisů, resp. přepravních podmínek společnosti Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost. Pokud pověřená osoba udělila stěžovateli pokutu, je stěžovatel, má-li na věc jiný názor, samozřejmě oprávněn pokutu rozporovat.
Jestliže však pokuta byla uhrazena na místě v blokovém řízení, tak se stěžovatel zpětně nemůže proti tomuto jednání bránit. Může se však na dopravní podnik obrátit s návrhem na zahájení přezkumného řízením z důvodu neoprávněného uložení pokuty.
Pokud revizor poskytl spotřebiteli informace ohledně platnosti jím vydaného dokladu na hodinu jízdy, je možné takový doklad využít, jelikož jednání zaměstnance zavazuje společnost dle § 166 občanského zákoníku.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost přes kontaktní formulář, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://www.dpp.cz/kontakt/kontaktni-formular.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.