Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážený pane,koupila jsem ve vašem obchodě v OD Bílá labut zimní obuv.Boty jsou zimní a jsou v záruce.Tedy minimálně nošené.Podala jsem řádně reklamaci,nebot obě boty mi v podrážce komplet praskly přes celé chodidlo.Po 30 dnech mi bylo sděleno,že reklamace se neuznává,protože byly boty nošeny.Jedná se o sezonní obuv,tudiž byly nošeny cca 2 měsíce v zimě.Boty mi byly vráceny a bylo mi nabídnuto 200,-kč.Myslel jsem si ,že to je legrace.Pokud někdo podniká v české republice a je slušná firma,samozřejmě takovou reklamaci uzná a vrátí peníze.Mám foto poškozených bot,které mohu dodat.Pokud opět bude reklamace neuznána a nebudou mi vráceny peníze,budu nucen přistoupit k určitým krokům jako je obchodní inspekce,TV černé ovce a další.Předpokládám,že takovou reklamu nechcete,protože by vás hodně poškodila.Zádám o okamžité vyřízení mé reklamace a podání zprávy,kdy si mám peníze vyzvednout.Jedná se o dámskou zimní obuv za 699,-korun.Doklady veškeré reklamační mám.Doufám,že to bylo nedopatření a čekám na zprávu od vás,uvádím tel.*** a email *** s pozdravem Kmoch
vyřízení reklamace
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Jestliže však společnost nabídla spotřebiteli 200 Kč, domníváme se, že reklamace tím byla z její strany uznána.
V případě zamítnutí reklamace je možné ji rozporovat znaleckým posudkem, pokud spotřebitel s vyřízením reklamace nesouhlasí. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.