Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, přidávám se k ostatním klientům teto "smejdovske "společnosti, která se nechová korektně a využívá pouze právní zdatnosti a kliček. Jsem registrovaná na dvou aukčních servrech a nikdy žádný poplatek nebyl. Také mají náklady s inzerci a bla bla ...Navíc společnost si účtuje nemalé peněžní částky z prodané nemovitost a další související poplatky, že vás další jednání koupe odradí. Tedy celé se to jeví jako byznys poplatků a pak byznys vyvolených,kdy se nemovitost prodat levné, protože poctiví lidé už dál nepokračují v koupi z jejichž solv.portalu sdrazby. Jsou z poplatků zhnusení....
Logo společnosti se záměrně kryje za seznam spolecnost. Na jejich email ohledně poplatků jsem ani nereagovala, protože mě nenapadlo,že by to mohla být pravda a myslí to vážně takhle smejdovsky se chovat.
Měl by je někdo již odstřelit , protože to celý systém prodeje z aukce degraduje.
Poplatek za registraci a naprosto neužitečné informace
Zrušení faktury 6tis za poplatek
|
Tweet |
Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny.
Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.
Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 6 000,- (nebo v jiných případech "jen" 5 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.
Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/
Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.
Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/
Dobrý den, bohužel dTest zde jen kopíruje svá vyjádření, které používá více jak rok a půl stále stejné, i když již absolutně nedopadají na aktuální stav "registrace" . Má vůbec dTest informaci o tom, že společnost výrazně upravila k datu 6.1.2023 informování spotřebitelů. Ví dTest o tom, že každý spotřebitel obdrží před samotnou registrací smluvní podmínky, tak jak toto nařizuje tzv. "tlačítková novela". Ví dTest o skutečnosti, že v registračním tlačítku je informace, že klient objednává službu ? Prosíme dTest, aby se s novými úpravami seznámil, popř. si provedl testovací objednání služby, jinak opravdu těmito "nesmysly" ztrácíme čas. Děkujeme za věnování trochu více času předmětné problematice.
Vážené centrum akcí, můžete se aspon podepsat? jde to min.slušnost, když já jsem se musela u vás registrovat. To taky píše za vás kopírovací robot? pořád stejná reakce?
Jediné co jste vylepšili od nového roku, je okrádání lidí. NIcméně pořád to nestačí......
Je to cesta do pekel, dřív či později skončí. Začněte se živit něčím, co dává smysl a ne okrádáním lidí, zvlášt, když tam sedí samé chytré hlavy. Vždy se najde ještě chytřejší......
Pro všechny ostatní, kteří tak dopadli, podívejte se na Facebook, je tam vytvořená již skupina.....A pozor, "šmejdi" chodí i tam...
Pokud komunikujete s právnickou osobou, je označení právnické osoby zcela dostačující, není nutná žádná jiná identifikace ostatních osob, zeptejte se dTestu.....
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.