Počet nahlášených stížností: | 216 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
U firmy jsem 26.1.23 podala reklamaci:
"Reklamuji batoh viz. potvrzení obj. níže z důvodu párání se švu u vrchní části ucha, který je přišit k batohu viz fota a neustálého vypadávání zipu. Batoh byl používám teprve cca 2 měsíce.Prosím o zpětné info, jakým způsobem bude reklamace vyřešena popř. adresu na jakou máme batoh zaslat"
Jejich odpověď byla:
"Dobrý den, Vážený zákazníku,níže zasíláme adresu dodavatele, kterému můžete zaslat zboží společně s odstoupením od smlouvy. K odstoupení od smlouvy bude stačit Vaše jméno a číslo objednávky.Zasíláme Vám také princip reklamace/odstoupení od smlouvy dle obchodních podmínek našeho obchodu, tedy lokálního administrátora platformy pro ČR trh :
5. Reklamace
5.1. Provozovatel se zavazuje řešit reklamace svých služeb (nedodání zboží, prodleva s dodáním zboží či dodání jiného zboží).
5.2. Provozovatel neodpovídá za jakost a kvalitu zboží ani za soulad zboží s ČSN či evropskými normami.
5.3. Reklamace dodaného zboží (nároky z odpovědnosti za vadu zboží či za škodu způsobenou vadou zboží) řeší Kupující samostatně přímo s Dodavatelem zboží.
Adresa dodavatele:
Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd,
IČ: 913101163423297705
Caobao Rd 1243-315
PSČ: 200235
Po radě na portálu dTEST jsem napsala:
Reklamaci musí řešit prodávající. Vyplývá to z ustanovení § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb. Zákon o ochraně spotřebitele. Prodávající se nemůže zbavit této povinnosti tím, že v obchodních podmínkách bude mít napsány výše uvedené informace o reklamačním procesu. Takové ujednání obchodních podmínek by bylo nepřiměřené a bylo by v rozporu se zákonem na ochranu spotřebitele.Požaduji řádné vyřízení reklamace do 30 dní dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb. Zákon o ochraně spotřebitele.
Jelikož mě prodejce ignoroval, požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení finanční částky
Světelný školní batoh s cool potiskem Fortnite - Color 03 Color: Color 03
vrácení finanční částky
|
Tweet |
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Jestliže prodávající uvedl, že bude potřeba zboží zaslat zpátky k posouzení oprávněnosti reklamace, bude nutné zboží zaslat prodávajícímu na adresu sídla společnosti Top Rise s.r.o., Rybná 716/24, 110 00 Praha. Vyžádání si zboží do Číny je dle našeho názoru nepřiměřené.
Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odeslání zboží uschovat.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.