Společnost


VOLITA GROUP CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66224Nevyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2023, před rokem

Petr Šauer

Znění stížnosti

Po dohodě přijel technik p.Hanuš na prohlídku balkónových dveří , které netěsnily a byly prohnuté. Vše prohlédl a poslal nabídku na servis balkónových dveří a výměnu těsnění za 9315,-Kč. Cena mi připadala vysoká, ale ubezpečil mě, že tato cena zahrnuje srovnání prohnutých dveří , výměnu těsnění a celkové seřízení. Objednal jsem tedy tuto službu. Přijel jiný technik , pouze vyměnil těsnění a dveře vůbec nevyrovnal s tím, že takto budou dveře již dobře těsnit. Ihned po zaplacení a odjezdu technika jsem zjistil, že dveře netěsní o nic lépe než před výměnou. Okamžitě jsem podal reklamaci, na kterou reagovala firma opožděně , ale nakonec přijel jiný technik , uznal , že dveře netěsní a jsou nadále prohnuté.
Místo vyřešení reklamace, však p.Chytroš poslal novou nabídku na 6824,-Kč. Tedy požadoval zaplatit podruhé za úkon , který neprovedli. Již 6 týdnů reklamaci nevyřešili, zamítají ji a přestali komunikovat.
Tedy pokud někdo chce zaplatit za 20m těsnění (hodnota cca 600,-Kč) a hodinu špatně provedené práce 9315,-Kč , pak si objednejte tuto firmu.
Navíc mi do dnešního dne neposlali požadovanou fakturu.
Vše pošlu na ČOI a na finanční úřad.


Produkt

nevyřešení reklamace netěsnosti balkónových dveří


Požadované řešení

Požaduji vyrovnat balkónové dveře tak, aby těsnily, jak vše navrhl a nabídl p.Hanuš (Volita).
V případě nevyřízení reklamace požaduji vrácení adekvátní částky za neprovedený servis (6-7 tis.)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2023 13:03, před rokem

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla. Jestliže má dílo vadu (okna netěsní), je nutné podat reklamaci, jak již dle popisu spotřebitel učinil.

Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí, avšak domníváme se, že se zde jedná spíše o skrytou vadu.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Jestliže zaměstnanec společnosti při kontrole těsnění a provedení díla uznal, že se jedná o vadné plnění ze strany společnosti, je takové jednání závazné pro společnost dle § 166 občanského zákoníku.

V případě, že by společnost trvala na zaslané nabídce e-mailem a reklamace by tak nebyla z její strany uznána, bude třeba reklamaci rozporovat nejlépe protokolem o provedené kontrole díla zaměstnancem, popř. znaleckým posudkem.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2023 14:58, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.