Společnost


Globus ČR, k.s.

Počet nahlášených stížností:60
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

72%
28%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#66226Neuznaný poukaz ze spotřebitelské soutěže

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.04.2023, před rokem

Jan Veselý

Znění stížnosti

U společnosti Globus, prodejna Praha - Zličín jsem asi v polovině Prosince 2022 vyhrál dárkový poukaz s názvem "Let vrtulníkem nad vaším městem". Když jsem chtěl řešit s firmou For Free Days, která lety pořádá, teď v Březnu roku 2023, bylo mi sděleno, že jsem tak měl učinit už do konce ledna. To mi bylo sděleno teprve až na druhý dotaz, kdy jsem začal s firmou řešit, co s poukazem udělám a jakým způsobem jej využít.
Dárkové poukazy tohoto typu mají zcela běžně platnost 1 rok a více. Již jsem takové dárkové poukazy několikrát dostal i daroval, takže mluvím z vlastní zkušenosti. Proto mě opravdu velice překvapilo, že podle sdělení firmy For Free Days měl tento platnost jenom cca 1,5 měsíce (!!!) od doby, kdy jsem jej obdržel. Takto krátká platnost je u poukazů tohoto typu opravdu velmi nestandardní a ano bych ji tak krátkou neočekával.
Když jsem poukaz obdržel, bylo před Vánoci. Jen jsem se krátce podíval na webové stránky For Free Days a zjistil jsem, že lety nad městy Beroun a Králův Dvůr, kde bydlíme, se konají na konci července 2023! Tedy jsem poukaz uložil do šuplíku a nechal být. Nebyl jsem nikde obzvlášť upozorněn na krátkou platnost a zjistil jsem to až po upozornění firmy, jak jsem již uvedl. Je to tam napsané spolu s ostatním textem někde uprostřed a člověk si toho nejn že nevšimne, ale ani by ho to nenapadlo, že když odečtu Vánoce, tak je na řešení v podstatě pouze jeden měsíc!
Bohužel, jsou zde další negativní zkušenosti. Firma For Free days odpovídá na e-maily většinou nejdříve za týden a její jednání je velmi nevstřícné a neochotné. Když jsem kontaktoval Globus, zde pro změnu neodpovídají VŮBEC, ani po upomínce, ani neodpověděla zaměstnankyně, která mě předtím s výhrou kontaktovala, ani centrální infolinka. Jestliže rozdávají poukazy s platností vlatně jeden měsíc a ještě se nesnaží ani komunikovat, připadá mi toto jednání velice arogantní a účelové. U Globusu nakupuji již asi 20 let a již jsem tam utratil desítky možná i stovky tisíc Kč za tu dobu. Do soutěžních boxů jsem naházel desítky různých soutěžních kuponů a pouze nyní jsem něco dokonce vyhrál a oni i přesto se nemají ochotu ani dohodnout. je to obrovská ostuda společnosti Globus i společnosti For Free Days.


Produkt

Poukazy na let vrtulníkem s čísly (čísla píši do neveřejné informace)


Požadované řešení

Řádné uznání platnosti uvedeného dárkového poukazu.

Je naprosto nelogické a nemorální, aby někdo řekl, že neuznává platnost poukazu na něco, co se ještě nemohlo ani konat. Poukazy v lednu ani v únoru nelze využít ani kdybych chtěl, protože v mé lokalitě a širokém okolí se v tuto dobu ani nelétá. Viz mapa termínů www.forfreedays.cz
U poukazů tohoto typu se na takové zážitky registruje většinou několik dnů až maximálně týdnů před plánovaným zážitkem, zde měla být podmínka několik měsíců předem??


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2023 15:52, před rokem

Platnost voucheru by měla být přiměřená a spotřebitel by na ni měl být upozorněn.

V tomto případě si však nejsme jistí, zda spotřebitel neměl informovat společnost For Free Days s potvrzením výhry, o čemž by taktéž měl být společností Globus ČR, k.s. informován v e-mailu se zaslanou výhrou. Takové potvrzení většinou společnosti vyžadují z důvodu kontroly údajů o spotřebiteli, příp. pokud by na výhru spotřebitel nereagoval a nepotvrdil ji, aby ji mohli věnovat někomu dalšímu. Jestliže by spotřebitel s nutností potvrzení výhry nebyl seznámen, mělo by mu být umožněno voucher využít.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2023 15:01, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.