Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si aroma difuzér (Hütermann 02 aroma difuzér 400ml tmavé dřevo - ultrazvukový, 7 barev LED.)
Hned při prvním zapojení a nastavení aut.vypnutí po 3h, se přestala pouze vytvářet pára, ale přístroj je stále zapnutý - svítí / přeblikávají barvy.
Ihned jsem kontaktovala prodejce a bylo mi řečeno, že mám difuzér poslat na reklamaci.
Týden po odeslání jim píši, jestli vůbec balík obdrželi - odpověď ano.
Za další 3 týdny píšu, že je to doba a že od nich žádná odezva - mám být trpělivá.
Po měsíci jim tedy píši, že mají po zákonné lhůtě - odpověď zboží vám bylo odesláno. OPRAVDU KATASTROFÁLNÍ PŘÍSTUP.
Při rozbalení balíku vzkaz ze servisu. Reklamace zamítnuta - chyba nebyla odhalena.
Doma opět zapnu difuzér, nastavím aut.vypnutí a opět zůstane zapnutý.
Ihned jim píši a zasílám i video. Arogantně mě poslali do pr.., že vyjádření ze servisu mám a přestali semnou komunikovat.
Takže difuzér za 900,- na vyhození, peníze ČP za reklamaci taky v háji.
Nedoporučuji tento obchod!
Hütermann 02 aroma difuzér 400ml tmavé dřevo - ultrazvukový, 7 barev LED.
Když jsem hned po obdržení difuzéru obchod kontaktovala s podrobným popisem závady, měli se omluvit za špatný popis na internetu a řešit semnou vrácení zboží.
Místo toho jsem měla zaslat na vlastní náklady na 30ti denní reklamaci, kterou mi zamítli a teď semnou nekomunikují, nechtějí mi vrátit peníze, nic...
|
Tweet |
Dle České obchodní inspekce jedním ze závěrů reklamace může být i to, že se reklamovaná vada neprojevila. Většinou to, že se vada neprojevila či nebyla zjištěna, konstatuje servis, který provádí odborné posouzení a odstranění zjištěných vad. Je proto důležité při uplatnění reklamace podrobně popsat, za jakých okolností se vada objevuje, co jí předchází atd. Pokud se spotřebiteli podaří ji předvést před pracovníkem přijímajícím reklamaci, je vhodné, aby pracovník i toto zaznamenal do reklamačního protokolu. V ostatních případech doporučujeme spotřebiteli vadu zachytit třeba fotografií nebo na videu, které následně předá spolu s reklamací.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Po vyřízení reklamace již není možné odstoupit od smlouvy pro její nevyřízení včas.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.