Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.3.2015 jsem si objednala v akci 2+1zdarma jablickove krizaly,ktere jsem ihned zaplatila.Do dnesniho dne zbozi nebylo dodano,nikdo se mnou nekomunikuje.Podle toho co jsem tu cetla,jde o podvod,myslite,ze stoji za to podat trestni oznameni?
Navraceni penez
|
Tweet |
Jestliže byla kupní smlouva uzavřena, smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitel kupní cenu již uhradil, prodávající měl povinnost dodat zboží ve sjednané době. Nebyla-li doba sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.
Protože postačí pokud spotřebitel poskytne dodatečnou lhůtu (po uplynutí sjednané lhůty nebo po uplynutí přiměřené doby po vyzvání k dodání, nebyla-li doba přesně ujednána) k plnění podnikateli i mlčky, může spotřebitel odstoupit z důvodu prodlení dle § 1978 občanského zákoníku. Odstoupením se smlouva od počátku ruší. Neodpovídá-li již prodávající na e-maily, komunikaci doporučujeme vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Je-li poškozených více a subjekt neměl v úmyslu zboží dodat, do úvahy může připadat i trestněprávní odpovědnost. Jde-li o tento případ, doporučujeme zvážit podání trestního oznámení. Úkolem Policie ČR je podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup. Situace může být posouzena i jako přestupek proti majetku.
Vzhledem k tomu, že subjekt nereagoval na naše výzvy k řešení stížnosti, jsme nuceni případ uzavřít.