Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66240Nedodané vyúčtování za odběr elektřiny, nereagují na upomínky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.04.2023, před rokem

Dana Nekvapilová

Znění stížnosti

Nedodané vyučtování, telefon neberou, na emaily nereagují...nemáme s nimi uzavřenou smlouvu, automaticky nas přehodila společnost, která končila r.2022,


Produkt

odběr elektřiny


Požadované řešení

rád bych s touto společností ukončil dodávku energie, ale nevím, jak se s nimi spojit...

Zaslání vyúčtování. Rád bych od společnosti Elgas Energy odešel, nemám s nimi ani uzavřenou smlouvu, byli jsme tam automaticky převedeni, bez našeho souhlasu a vědomí začátkem roku 2022 společností Františkovy energie, která skončila. Nevím jak se s nimi spojit, když na moje žádosti nereagují.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2023 08:09, před rokem

K ukončení činnosti:
Jestliže dodavatel Františkovy Energie s.r.o. ukončil svou činnost, nastoupil místo něj dodavatel poslední instance (DPI). Ten má povinnost spotřebitele okamžitě informovat o zahájení dodávek, cenách a podmínkách.

Doba, kterou může spotřebitel strávit u DPI, je omezená. Během této doby je nutné najít si nového dodavatele energií. V opačném případě by se mohlo jednat po skončení možné doby u DPI o neoprávněný odběr. Režim DPI u společnosti Františkovy Energie s.r.o. skončil dle dostupných informací ke dni 27. 6. 2022 (https://www.eru.cz/informace-pro-zakazniky-dodavatelu-kteri-ukoncili-cinnost).

Uzavřít smlouvu s novým dodavatelem může za spotřebitele i zprostředkovatel, pokud uzavřel smlouvu o zprostředkovávání se spotřebitelem. Pokud by následně došlo k uzavření smlouvy o dodávce elektřiny nebo plynu zprostředkovatelem, má zprostředkovatel povinnost o tom vyrozumět bez zbytečného odkladu spotřebitele, nejpozději však do 14 dnů od uzavření takové smlouvy dle § 11m odst. 5 Energetického zákona. Spotřebitel následně může závazek ze smlouvy vypovědět a to bez postihu kdykoliv do 15. dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu, navíc zprostředkovatelská smlouva automaticky zaniká po uplynutí 12 měsíců od jejího uzavření. Spotřebitel je navíc i oprávněn kdykoliv bez postihu a finančního plnění odvolat zmocnění zprostředkovatele k uzavírání smluv.

Dle vyjádření Energetického regulačního úřadu ze dne 9.1.2022 se výše uvedená ustanovení mohou uplatnit i zpětně, tedy i na smlouvy, které byly uzavřeny před účinností novely.

Více o této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9492/chystaji-energosmejdi-posledni-zne.
Zde přidáváme i odkaz na podobnou stížnost: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/59242/frantiskovy-energie-ukoncily-svou-cinnost-kdo-nam-bude-dodavat-elektrinu.

Ke společnosti ELGAS Energy, s.r.o.:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Reklamace bude obsahovat zejména:
a) číslo reklamované faktury vč. variabilního symbolu,
b) číslo a název odběrného místa,
c) číslo měřidla a stav měřidla ke dni podání reklamace,
d) výstižný popis reklamované skutečnosti a odůvodnění reklamace, včetně případné dokumentace,
e) další důležité skutečnosti rozhodné pro posouzení reklamace,
f) označení reklamující smluvní strany, její podpis nebo podpis oprávněného zástupce.

V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit.

Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti ELGAS Energy, s.r.o., Dobronická 1257, Praha 148 00.

Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2023 15:24, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.