Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 11.3. jsem na e-shopu vemzu.cz koupil dva páry bot. Jedny z nich neseděly, tak jsem je 17.3. odeslal k vrácení s příslušným formulářem poskytnutým firmou prostřednictvím Zásilkovny. Dne 24.3. jsem obdržel e-mail, že firma boty přijala, jsou v pořádku a mohu očekávat vrácení peněz. Dodnes (14.4.) jsem však peníze neobdržel. Při urgenci prostřednictvím e-mailu se firma vymlouvá na zahlcenost finančního oddělení, tvrdí, že na případu pracuje, ale nikdy nesdělí nic konkrétního. Situaci označuje za nestandardní a za nedopatření, podle množství stížností na různých recenzních portálech je však pro ni porušování občanského zákoníku zjevně běžná praxe.
Firma již týden nezákonně drží moje peníze, komunikace se zákaznickým oddělením nikam nevede a náprava se zdá v nedohlednu.
Boty Timberland - Alden Brook Waterproof Chukka, kód A3ZUS-BLK_42
Požaduji vrácení mých peněz v plné výši.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupit od smlouvy lze i jen částečně.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti VEMZU Czech Republic, s.r.o., Na poříčí 1757/41, 110 00 Praha.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, už jsme spolu na dálku komunikovali na více platformách a rádi vám odpovíme i zde :) Za zpoždění se omlouváme, došlo k němu skutečně nedopatřením. Peníze jsme vám již 14. 4. ve večerních hodinách vrátili, což jsme vám i osobně potvrzovali v e-mailové komunikaci (kterou s vámi i nyní vedeme). Věříme, že jsme vás přesvědčili, že jsme solidní společností, která se velmi snaží, avšak přes veškerou snahu občas klopýtne. Snad nám to odpustíte. Přejeme vám vše dobré. Hezký den, Petr - VEMZU gang.
Hodnocení: