Společnost


AXA pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66250Axa nechce proplatit ukradené lyže

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.04.2023, před rokem

Petr Čáp

Znění stížnosti

Dcera v Itálii odložila lyže a hůlky v místě určeném provozovatelem horské boudy a utíkala na WC a za občerstvením. Po návratu za pár minut lyže nebyly. Po poradě s personálem přivolala policii a sepsala protokol. Celé jsme předali pojišťovně, ale ta nechce plnit.
Na základě záporného vyjádření po žádosti o plnění jsme sepsali odvolání, opět bylo zamítnuto. Obrátili jsme se na ombudsmana pojišťoven, ten po dlouhém čekání přeposlal stanovisko pojišťovny, že nebylo ani použito násilí (naštěstí), že místo vyhrazené pro odložení lyží návštěvníků restaurace nebylo skryto očím nenechavců (komické, to dcera nemůže ovlivnit) a že sice bylo využito vyhrazeného prostoru, ale je její nedbalostí, že to místo nebylo lépe skryto...
Podotýkám, že takovou podmínku neukládá ani zákon, ani jejich vlastní všeobecné podmínky, ani nejsou uvedeny v prospektu pojistky. Jeden z důvodů, proč dcera produkt Axy pojišťovny (Cestovní pojištění Excelent) vybrala je právě zabezpečení osobního majetku, což je nefér obchodní jednání.


Produkt

Cestovní pojištění EXCELENT, které obsahuje i pojištění zavazadel


Požadované řešení

Proplatit hodnotu odcizených lyží a hůlek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2023 14:20, před rokem

Součástí cestovního pojištění Excelent je mimo jiné také pojištění zavazadel, kam podle informací uveřejněných na webu společnosti spadá také elektronika a sportovní vybavení, přičemž je zde stanoven dílčí limit 20 000 Kč.

Dle podmínek společnosti se pojištění zavazadel vztahuje na cestovní zavazadla a věci osobní potřeby obvyklé pro daný účel cesty, které jsou ve vlastnictví spotřebitele a které si vzal na cestu, případně na věci, které si prokazatelně během cesty pořídil. Pojistnou událostí je přitom mimo jiné poškození, zničení nebo odcizení věci v souvislosti s odcizením z uzamčené a k tomu určené místnosti ubytovacího zařízení nebo z úschovny určené pro odložení věcí (nevztahuje se na veřejné úschovní schránky) potvrzeném policejním protokolem.

Jednou z povinností, která se vztahuje na tuto pojistnou událost, je povinnost oznámit tuto skutečnost příslušným místním orgánům policie a poskytnout společnosti kopii tohoto oznámení nebo zprávu policie o výsledku šetření.

Pokud byly splněny veškeré podmínky stanovené pro vyplacení pojistného plnění, mělo by být toto plnění řádně poskytnuto.

V případě, že by pojišťovna úhradu zamítla, mohl by spotřebitel požadovat náhradu škody po provozovateli daného objektu.

Společnosti AXA v České republice se 15. října 2020 staly součástí skupiny UNIQA Insurance Group. UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně na ostatní kontakty na www.uniqa.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.