Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
14.4.2023 jsem vybíral větší obnos hotovosti na pobočce České spořitelny a.s. Dotaz na původ peněz na mém osobním účtu jsem ještě pochopil (asi ze zákona dané), ale dotaz paní za přepážkou na následné použití mých peněz mi připadá za hranou. Když jsem paní řekl, že si prostě peníze chci nechat doma nebo je prohrát v kasinu - že jsou to mé peníze s jasným původem, tak mi bylo řečeno, že takovou kolonku v odpovědích nemá a že mě bude v takovém případě kontaktovat někdo z ČS a.s.
Nepokládat otázky ohledně následného použití legálně nabitých peněz. Je po tom každému úplné h....
|
Tweet |
KYC je zkratka anglických slov Know Your Customer, tedy Poznej svého klienta. Legislativa tímto ukládá některé povinnosti, aby finanční instituce pomáhaly v boji proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Povinnosti vychází ze zákona (§ 9 zákona č. 253/2008 Sb., neboli AML zákona) a týkají se všech finančních institucí včetně bank.
V § 9 odst. 2 AML zákona je uvedeno, že kontrola klienta zahrnuje mimo jiné i získání a vyhodnocení informací o účelu a zamýšlené povaze obchodu nebo obchodního vztahu a informací o povaze podnikání klienta.
Případné spory mezi spotřebitelem a platební institucí lze řešit i mimosoudně, a to prostřednictvím Finančního arbitra (Kancelář finančního arbitra, Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1, http://www.finarbitr.cz/), který řeší i spory mezi spotřebiteli a finančními institucemi poskytujícími platební služby.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.