Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Mám koupenou zpáteční letenku. Let tam je přímý, zpáteční je s přestupem.
kiwi.com mě informovalo, že dopravce posunul poslení let a to o 8hodin dříve. Cestu nyní nelze realizovat. Pojištění za záruku přestupu jsem si nepřiplácel, měl jsem více než 5hodin rezervu a všechny lety jsou od stejné společnosti.
Kiwi.com nabízí jako alternativy pouze plné zaplacení nové letenky bez jakékohokoliv zohlednění nerealizovatelné části letu. Příplatek je minimálně 5.000,- (nepočítám nucený nocleh). Přitom na stránkách dopravce jsou mnohem schůdnější možnosti a místa jsou volná.
Další možností je tzv "asistované vrácení peněz" za celou cestu, ale podle toho, co kiwi píše, asi nic nedostanu a bude to trvat až 90dní.
Opakovaně jsem se ptal na různé možnosti asistenční linky. Bylo mi pořád dokola sdělováno, že mohu jedině vybrat jednu z nabízených alternativ. Část peněz za nerealizovatelný let, že prý vrátit nemohou.
Těžko se s něčím takovým smiřuje. Jedná se o změnu situace, kteoru jsem nemohl ovlivnit a ani nijak předcházet. Jsem přesvědčen, že mám nárok na vrácení peněz. Prosím o informaci, jak v takovém případě postupovat.
Děkuji.
Frána.
let Berlin-Tenerife, Tenerife-Brusel-Berlin
Vrácení peněz za nerealizovatelný zpáteční let.
|
Tweet |
Společnost Kiwi.com s.r.o. vystupuje ve vztazích se spotřebiteli zpravidla jako zprostředkovatel, nikoli jako prodávající letecká společnost. Vrácení ceny letenek je ovšem třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Přesto, že by společnost měla problém řešit, doporučujeme spotřebiteli se preventivně obrátit i přímo na leteckou společnost.
Podmínky storna nebo změny letenky se u jednotlivých společností liší a většinou bývají zpoplatněny. Zde bude i záviset na tarifu letenky (popř. doplňkových službách) - čím je tarif dražší, tím více bude letecká společnost benevolentnější ke stornu.
Jestliže by se jednalo o podstatnou změnu, měl by spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy, záleží však na době pobytu v zahraničí a dalších okolnostech.
Pokud nedojde ke smírnému řešení, může se spotřebitel obrátit na dozorový orgán v zemi sídla letecké společnosti.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.