Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,objednala jsem si velikost kabátu L,poslali mi velikost XXL.U nabízeného zboží mají napsáno 30tidení lhůta na vrácení zboží,do této lhůty jsem se vešla,oni však odmítli zboží vyměnit i stornování s tím, že zákonná lhůta je 14dní, ovšem u nabízeného zboží uvádějí 30, dní.Zboží jsem jim dvakrát poslala zpět s žádostí o výměnu nebo stornování .Mou žádost zamítli.Platba mněla být provedena přes Twisto.Oni chtějí abych to zboží zaplatila.Zboží nemám protože se nachází u odesílatele, který opakovaně odmítá zboží vyměnit nebo stornování objednávku.Můžete mi prosím pomocí.Děkuji s pozdravem pěkného dne Markéta Ryboňová.
Fialový dámský kabát
Výměna za správnou velikost nebo stornování objednávky.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Pokud by však prodávající na svých stránkách nabízel možnost odstoupení do 30 dní, platila by tato lhůta. Jednalo by se však o nárok nad rámec zákona, který by se řídil podmínkami, které si strany ujednaly.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud dodané zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
musím na úvod informovat, že celou dobu s klientkou naše zákaznická podpora komunikuje, všechno jsme klientce několik krát vysvětlili a klientka o všem dobře ví.
Paní u nás objednala zboží, které ji bylo v pořádku doručeno a to dne 20.01.2023.
Paní nám dne 14.02.2023. zboží vrátila a my jsme vrácení zboží zamítli z důvodu nedodržení lhůty 14 dní pro vrácení zboží. Klientku jsme o tom informovali a o všem ví. V obchodních podmínkách máme uvedeno, že zboží je možné vrátit, nebo vyměnit pouze do 14 dní ode dne obdržení. Nabízíme také nadstandardní službu "30 DNŮ NA VRÁCENÍ A VÝMĚNU ZBOŽÍ" kterou lze zakoupit v košíku a tato služba stojí 149 kč. Pokud tedy klient tento doplněk zakoupí, tak má opravdu na vrácení 30 dní, v opačném případě pouze 14. V tomto případě, paní tuto službu nezakoupila a proto má paní na vrácení pouze 14 dní. Opakuji, že jsme klientce vše vysvětlili několik krát.
Dle objednávky paní objednala velikost EU XL a doručili jsme správnou velikost, která je uvedená i přímo na zboží EU XL 42. Vysvětlili jsme klientce, že pokud ji velikost nesedí má možnost zboží vrátit, nebo vyměnit, ale pouze do 14 dní ode dne obdržení.
Dne 14.02.2023. jsme tedy klientku informovali o tom, že vrácení z výše uvedeného důvodu zamítáme a zboží odesíláme zpět zdarma. Paní poté začala lhát a psala, že nic ji doručeno zpět nebylo i přesto, že máme potvrzení od přepravce a už jednou nám napsala že balíček převzala dcera. Níže posíláme emaily od paní: (Vše máme uloženo a veškeré tyto skutečnosti můžeme prokázat)
Paní nám píše:
"Dobrý den,vrátila jsem zboží konkrétně fialový kabát z důvodu o dvě čísla větší velikosti.Poslala jsem to zpět do e shopu zaplatila jsem poštovné a zboží se mi v novém obalu vrátilo zpět .Přebrala to dcera nevěděla, že to nemá přebírat.Znovu už platit poštovné nebudu.Nechápu proč mi to bylo znovu doručeno.
"
Potom nám paní po nějaké době píše toto:
"Dobrý den,já jsem zboží poslala zpět,mám to potvrzeno.Balík mi nepřišel zpátky nic jsem nedostala ani jsem si nic nepřevzala máte snad o tom doklad nebo můj podpis že jsem si převzala balík, ne ani nemůžete protože jsem nic nepřevzala ani žádné převzetí nepodepsala. Nebudu platit něco co nemám."
Takže i přes to, že už nám jednou napsala, že balíček převzala, několik týdnů lhala nám a společnosti Twisto, že nic nepřevzala a že nic nepodepisovala. Tímto paní jednala klamavě a psala lživé informace a chtěla zboží ponechat zdarma a nic neplatit. Nicméně po dlouhé konverzaci, paní pochopila, že ji to nevyšlo a vrátila nám kabát zpět.
Dne 28.02. jsme kabát od paní obdrželi zpět a napsali jsme klientce, že kabát je u nás na skladě a jelikož je zboží majetkem klientky, můžeme kabátek odeslat znovu, ale tento krát až po uhrazení částky 89 kč za dopravu.
Od té doby nám klientka skoro každý den vyhrožuje, že na nás zavolá Polici, kriminálku, udá nás úřadům kde má "známosti" a tak podobně. Už to trvá opravdu dlouho a vždy jednáme adekvátně a klientce vše vysvětlujeme už po několikáté. Nicméně klientka pořád tomu nerozumí a píše nám, že na výměnu zboží má až 1 rok (a toto ji sdělila společnost Twisto a nějaký úřad) i přes to, že v obchodních podmínkách se kterými souhlasila je jasně uvedeno, že zboží je možné vrátit, nebo vyměnit do 14 dní ode dne převzetí. Klientka také nerozumí, že my jsme ji odeslali správnou velikost a to dle objednávky EU XL. Tato velikost je uvedená přímo na zboží. Zboží samozřejmě nemusí vždy sedět a každý výrobcem á různé rozměry, právě proto mají lidé 14 dní na to aby zboží vrátili, nebo vyměnili.
Veškeré důkazy toho, že pravda je na naší straně máme a můžeme komukoliv v případě potřeby je předložit.
Prosím, pomozte nám paní už konečně vysvětlit, že jelikož nedodržela lhůtu, vrátit a vyměnit zboží již nelze. Zboží odešleme paní zpět až po uhrazení dopravy, paní o všem dobře ví a již několik měsíců posloucháme různé výhrůžky, že na nás podala různé stížností úřadům a tak podobně.
Všude na internetu máme kladné hodnocení přes 95% a toto je první stížnost na tomto webu. To také svědčí o tom, že jsme solidní společnost a nikomu nic špatného neděláme a vždy jednáme dle zákona, obchodních podmínek a podle pravidel.
Děkuji za pochopení a přeji krásný den, Nikolovski.
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Jestliže je službu 30 dnů na vrácení potřeba zakoupit (a nevyvolává ve spotřebiteli svým označením dojem, že jde o automatickou bezplatnou službu), nemůže ji spotřebitelka čerpat, jestliže ji nezakoupila. Mohla tak odstoupit bez udání důvodu pouze ve 14denní lhůtě na základě zákonného ustanovení.
K velikosti uvádíme, že je společnost povinna dodat zboží, které si spotřebitelka objednala. Jestliže tedy odpovídá velikost dané objednávce, bude zamítnutí reklamace oprávněné. Pokud by však společnost uvedla jinou velikost, než kterou dodala, jedná se o vadu, kterou může spotřebitelka reklamovat a požadovat nápravu (zejména dodání nové věci v objednané velikosti).
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vyjádření společnosti reagovat.
Spotřebitelka již na vývoj případu nereagovala, z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Děkujeme stranám za dosavadní součinnost.