Společnost


WITT international

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66280Nedodané zboží inzerované v katalogu jako dárek za větší objednávku zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.04.2023, před rokem

Helena Nováková

Znění stížnosti

Byla jsem moc zklamaná, když jsem s coll centrem měla jasně dohodnutou dodávku k mé objednávce dárek v podobě ../ kabelka,peněženka, šátek, hodinky. Zboží jsem objednávala telefonicky a vše mi bylo zaručeně přislíbeno. Místo toho mi přišel balíček s cestovní taškou a udané jako sada.Po opětovném zavolání mi bylo řečeno, že toto zboží , které jsem si objednala nemáte, a že mi posíláte jakousi náhradu. Máte tam moje tel. č. i email, tak by bylo slušné se dohodnout. Musím říci, že už se mi toto nedopatření stalo po druhé. Je to matení zákazníka a prominte mám dojem, že ty rádoby dárky vůbec nemáte a jde vám jen o ty objednávky. Moje objednávky za poslední dobu činní více jak 2000,-Kč tak by jste mohli být aspon férový. Opravdu jste mne zklamali....zák.č. ***


Produkt

Nedodaný smluvený produkt.


Požadované řešení

Dodat smluvený produkt!!!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2023 13:55, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu: WITT international, P. O. Box 12, 349 01 Stříbro.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Mimo to platí, že pokud bylo dodáno vadné či jiné zboží, může spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění dle § 2169 Občanského zákoníku. V daném případě může spotřebitel požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Co se týká dárku, domníváme se, že nepůjde o podstatné porušení smlouvy, neboť se jedná "o něco navíc" a nikoliv o samotnou objednávku - objednávku zpravidla spotřebitel činí pro určité zboží, nikoliv pro dárek.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.4.2023 09:59, před rokem

Spotřebitelka nám zaslala doplnění ke stížnosti:
"Dárek který mě měl být dodán je definován č. objednávacím - *** z katalogu -březen. a potvrzen jak telefonicky / záznam telefonu je u operátorů firmy/ tak mi potvrzen i na faktuře č.*** ze dne 28.3.2023 na mé zák.č. ***. Toto jednání považuji za klamání zákazníka a stížnost podávám z důvodu, jelikož se mi tato věc stala již znovu před časem. Žádám proto projednat s uvedenou firmou at danou věc řeší jak se sluší."

Vyjádření dTestu:
Jestliže byl dárek přislíben zaměstnancem společnosti, je takové jednání pro společnost závazné dle § 166 občanského zákoníku, tedy společnost je povinna dárek spotřebiteli dodat. V opačném případě by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku, kdy podnikatel uvádí nesprávné informace (dodání dárku), což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.

Služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti stran. Vzhledem k tomu, že stížností na tuto společnost neevidujeme mnoho, nemusí se společnost na toto podání vyjádřit, i když byla námi oslovena. Spotřebiteli doporučujeme se v případě nevyřešené situace obrátit na Evropské spotřebitelské centrum (kontakty viz výše).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2023 16:37, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2023 16:06, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.