Společnost


VOLITA GROUP CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66284Nevyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.04.2023, před rokem

Jiří Hlavinka

Znění stížnosti

Firmu Volita jsme kontaktovali z důvodu nefunkčnosti zavírání balkonových dveří. Přijel technik, který tvrdil, že na opravu dveří stačí provést servis dveří. Potěšeni touto zprávou jsme si nakonec nechali vnutit také servis a nové těsnění i do dalšího okna a servis žaluzií, kde už byla špatná vodící silonová lanka. Servis na opravu balk. dveří nakonec nestačil, podle pracovníka, který servis prováděl, bylo nutné vyměnit celé kování za 15000 Kč. Kvalita těsnění, která byla v nabídce za vysokou cenu (mělo se jednat o vyšší kvalitu), neodpovídala ovšem realitě. Na náš dotaz firma přislíbila zaslat označení a typ těsnění. Samozřejmě se tak nestalo. U odborníků jsme zjistili, že jde o těsnění levné, takže tato položka se nám jeví jako podvod na zákazníky. Těsnění bylo osazené nedbale, museli jsme ho upravit. Balk. dveře nám nakonec opravila jiná firma za 1500Kč.
Servis žaluzií, tedy osazení nových lanek dopadl katastrofálně. Pracovník osadil pokřivená lanka, která nešla napnout, takže žaluzie plandají, nedrží v okně a tudíž neplní svou funkci. Dvě žaluzie ani nešly stáhnout. Svou práci si nezkontroloval, hovořil o zdržení (práce se mu totiž nedařila), takže spěchal. Ihned jsme ho kontaktovali, ale pracovník se zapřel. Servis žaluzií jsme proto reklamovali. Zpočátku si stížnost technici přehazovali, nechali si poslat i fotograf. dokumentaci vady, ale nakonec komunikace s firmou skončila, firma přestala reagovat. Pracovník, který realizoval zakázku, svou práci neovládal. Na servis žaluzií neměl mimo pokřiveného lanka ani jeden náhradní díl. Díly, které poškodil, pracně nasazoval nazpět. Servis žaluzií byl ovšem zaplacen včetně potřebných náhradních dílů.
Velkou chybou bylo uhrazaní zakázky hotově. U jiné firmy jsme mohli vše pořídit za poloviční cenu a bez reklamace.


Požadované řešení

Po firmě požadujeme opravu servisu žaluzií nebo navrácení peněz za tuto část zakázky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2023 12:47, před rokem

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Právo na zaplacení ceny vzniká provedením díla. Jestliže má dílo vadu (okna netěsní), je nutné podat reklamaci, jak již dle popisu spotřebitel učinil.

Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2023 11:42, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2023 14:53, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.