Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Dne 6.4. 2023 jsem zakoupil zákezd na Tureckou rivieru pro dva dospělé a dvě děti za cenu 38620,-, cenu jsem ověřoval na infolince, kde mi bylo sděleno, že cena na webu je aktuální. Zájezd jsem objednal, zakoupil, dostal potvrzení onjednávky i platby.
Dne 11.4.2023 mi CK sdělila emailem, že mojí dovolenou ruší z důvodu špatné ceny na webu.
Může takto CK postupovat? Moc děkuji Andrlík
Dovolena za cenu z webu, případně sleva na jinou dovolenou.
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího, které je možné pouze ze zákonem stanovených důvodů. V § 2533 odst. 1 občanského zákoníku je stanoveno, že zákazník může před zahájením zájezdu od smlouvy odstoupit vždy, avšak pořadatel jen tehdy, byl-li zájezd zrušen, anebo porušil-li zákazník svou povinnost. V § 2536 odst. 1 písm. b) OZ je dále uvedeno, že pořadatel může odstoupit od smlouvy, pokud mu v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu. V tomto případě se však domníváme, že se o nevyhnutelné a mimořádné okolnosti nejednalo a pořadatel tak má povinnost zájezd poskytnout za sjednanou cenu.
Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli na infolince sděleno, že cena na internetových stránkách je aktuální, měl by být zájezd za tuto cenu poskytnut.
Podle § 1734 OZ navíc platí, že změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění podle smlouvy stane pro některou ze stran obtížnější, nemění to nic na její povinnosti splnit dluh. Zvýšení ceny zájezdu tedy není důvodem pro jeho zrušení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.