Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V sobotu dne 15. dubna 2023 jsme jeli se skupinou dětí ze zájmového kroužku Výleťák SVČ ATLAS a BIOS, Přerov do Teplic nad Bečvou. Jeli jsme osobním vlakem Os 3213 s odjezdem z Přerova v 8.29 hodin a příjezdem do Teplic nad Bečvou v 9.02 hodin. Průvodčí č. ***, ačkoliv o naší skupině věděl, ani ve stanici nevystoupil z vlaku, ani jinak nezajistil bezpečnost při odjezdu vlaku ze stanice. Tak se stalo, že kolega s jedním dítětem ve stanici Teplice nad Bečvou vystoupili a bezprostředně poté zazněl zvukový signál k uzavření dveří, dveře se zavřely a vlak se trhavě rozjel. Ve vlaku jsem zůstala já se zbývajícími 7 dětmi ze skupiny. Kolega vystupoval jako první, já byla na konci skupiny, přesně v souladu s pravidly pro pedagogickou práci. Jen shodou náhod nedošlo ke zranění nebo dokonce ohrožení života dalšího dítěte, které právě z vlaku vystupovalo! Následně nám bylo umožněno vystoupit až v Černotíně. V této souvislosti je třeba rovněž podoktnout, že kvůli této tristní chybě vlakového personálu byly všechny děti vyděšené a nemohli jsme s nimi absolvovat plánovaný program z důvodu časové ztráty - cesta zpět do Teplic nad Bečvou, kde jsme měli vystoupit z vlaku VŠICHNI!!!
Žádám okamžité projednání celé záležitosti s průvodčím č. ***, případně dalším zodpovědným vlakovým personálem, aby se věc již neopakovala a Vaši zaměstnanci svým nezodpovědným a laxním přístupem nemohli ohrožovat životy a zdraví cestujících.
Mgr. Dagmar Mlčáková, vedoucí akce
vedoucí oddělení ekologické výchovy
***
Projednání věci s personálem vlaku a náprava - technické řešení, které omezí "lidský faktor", aby se situace nemohla opakovat
|
Tweet |
Pracovní náplní průvodčího je kontrola jízdních dokladů, jejich prodej a zajišťování pohodlí cestujících. Také by měl dbát na bezpečnost cestujících, zejména při nástupu a výstupu z dopravního prostředku.
V případě, kdy se jedná o plánovanou akci či výlet a spotřebitel (organizátor akce) ví, že se bude jednat o větší počet cestujících (např. školní výlety nebo skupiny, které jedou na fotbalový či hokejový zápas atd.), je vhodné o takové cestě předem informovat dopravce, který následně učiní kroky k bezpečnější přepravě a na danou situaci se připraví (např. zajištění více průvodčích, připojení dalšího vagónu atd.).
Jestliže dle spotřebitele došlo k pochybení průvodčího, může jízdné reklamovat.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.