Společnost


Energetický Holding Malina a.s.

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66297Nevrácení zaplacené zálohy po vypovězení smlouvy.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.04.2023, před rokem

Zdeňka Marešová

Znění stížnosti

Po sedmiměsíčním čekání na montáž tepelného čerpadla bez nijaké komunikace jsem podala výpověď. Ta byla potvrzena ale záloha nebyla
navrácena ani po telefonické urgenci.Poslala jsem předžalobní výzvu k navrácení zálohy opět bez odezvy.Dál bude asi soudní cesta.


Požadované řešení

Navrácení zálohy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2023 09:35, před rokem

Jestliže došlo k výpovědi smlouvy (resp. k odstoupení od smlouvy), měla by společnost navrátit spotřebiteli poskytnuté zálohy v přiměřené lhůtě po odstoupení. Pokud tak neučiní, je možné ji vyzvat k navrácení peněžních prostředků předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu a zároveň žádat úroky z prodlení, jak již dle popisu spotřebitel učinil.

Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Energetický Holding Malina a.s., Krakovská 583/9, 11000 Praha.

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 166 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli přislíbeno, že záloha bude navrácena, mělo tak být společností učiněno.

Jestliže se spor nepodaří vyřešit je vhodné se obrátit na Českou obchodní inspekci ještě před přistoupením k vymáhání nároku soudní cestou. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.


Pokud pokus o mimosoudní řešení sporu bude neúspěšný, lze přistoupit k vymáhání nároků soudní cestou – prostřednictvím návrhu na vydání platebního rozkazu (druh žaloby). K vydání platebního rozkazu obvykle dojde bez nařízení soudního jednání a bez vyjádření druhé strany, a to v horizontu několika týdnů od doručení návrhu na jeho vydání k soudu. Žalovaný (prodávající) se v tomto případě může bránit proti platebnímu rozkazu odporem, jehož doručením soudu v zákonné lhůtě (15 dnů od doručení platebního rozkazu) se platební rozkaz ruší a soudní řízení dále směřuje k ústnímu projednání žaloby. Pokud žalovaný takové obrany neužije stává se rozhodnutí soudu pravomocným. Pravomocné rozhodnutí soudu je tzv. exekučním titulem, na základě kterého může oprávněný podat návrh na nařízení exekuce nebo soudního výkonu, a to v případě, že žalovaný v uvedené lhůtě neplnil.

Návrh na vydání platebního rozkazu podává žalobce k příslušnému soudu. K řízení je příslušný obecný soud účastníka, proti němuž návrh směřuje (žalovaného), není-li stanoveno jinak. Dle § 85 odst. 3 občanského soudního řádu je obecným soudem žalovaného, jakožto právnické osoby, okresní soud, v jehož obvodu má žalovaný sídlo - v tomto případě tedy Obvodní soud pro Prahu 1 (https://www.justice.cz/web/obvodni-soud-pro-prahu-1).

Náležitostmi žaloby jsou v obecné rovině:
- označení soudu, kterému je podání určeno,
- označení žalobce a žalovaného (jméno, příjmení, datum narození, bydliště, u obchodníka místo podnikání či sídlo, nejlépe s uvedením identifikačního čísla podnikatele),
- které věci se podání týká,
- vylíčení všech rozhodujících skutečností,
- čeho se žalobce domáhá,
- to vše spolu s označením a připojením listinných důkazů, kterých se žalobce dovolává.
- Samozřejmostí je dále datum a podpis žalobce.

Podmínkou zahájení řízení je zaplacení soudního poplatku (bližší představu o nákladech soudního řízení včetně nákladů právního zastoupení si může spotřebitel vypočítat pomocí kalkulačky na www.dtest.cz/kalkulacka/soudni). Žalobu může soudu podat spotřebitel sám [bez zastoupení advokátem, nicméně ve složitějších případech je zastoupení vhodné doporučit (databáze advokátů: https://www.dtest.cz/advokati)], zaslání předžalobní výzvy by však mělo zajistit v případě úspěchu ve věci proplacení soudních nákladů (včetně zastoupení).

Vzor návrhu na vydání platebního rozkazu nalezne spotřebitel zde: https://epodatelna.justice.cz/ePodatelna/form.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2023 15:34, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.