Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25. března 2015 koupila dcera u uvedené společnosti bílou společenskou halenku. Po prvním vyprání a použití jsme zjistili, že je roztržený šev rukávu. Dcerka šla zboží 5. dubna 2015 reklamovat (po 10 dnech od koupi), přičemž dne 26. dubna 2015 byla pomocí sms vyrozumněna o vyřízení reklamace. Dne 28. dubna 2015 jsme se dostavili do prodejny v Palladiu v Praze, kde nám bylo řečeno, že reklamace je uznána a že nám bude vystavena jejich "Gift card" nabitá na hodnotu, za kterou byla pořízena halenka, neboť stejné zboží již nemají k dispozici. Náš nesouhlas tohoto způsobu vyřešení reklamace s žádostí o vrácení peněz, z důvodu odstoupení od smlouvy podle občanského zákoníku, byl "arogantně" odmítnut s tím, že oni postupují dle svých interních reklamačních pravidel a že peníze v žádném případě nevracejí.
Po přesvědčování ze strany pracovnice prodejny, že jinou možnost, než převzetí karty nemáme, jsme ji nakonec převzali, protože jsme se nechtěli dále dohadovat.
Woven wrap top, off white, 36
Vzhledem k tomu, že uvedené jednání pracovnice mi přišlo velice nefér, chtěla jsem se zeptat, zda-li jsme měli nějakou jinou možnost (bez soudní cesty), abychom získali zpět hotovost (když stejné zboží nebylo k dispozici).
|
Tweet |
Má-li věc zakoupená v obchodě neodstranitelnou vadu a kupující tuto vadu vytkne prodejci v zákonné lhůtě, je podle ustanovení §2169 odst.1 oprávněn požadovat dodání věci nové. Pokud však dodání nové věci bez vad není možné, má kupující právo odstoupit od smlouvy. Toto právo kupujícího nelze omezit vnitřními předpisy prodejce, neboť se jedná o donucující ustanovení zákona. Pokud tedy kupující nesouhlasí s vyřešením reklamace alternativním způsobem (v daném případě vystavením dárkového poukazu), může trvat na vrácení peněz.
Společnost Tally Weijl Retail Czech s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Spotřebitelka má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na www.dtest.cz/advokati.